Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02151044 | Özel Gruplarda Beslenme | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Muteber Gizem KESER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Muteber Gizem KESER | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Yaşlı beslenmesi, işçi beslenmesi ve engelli bireylerde beslenme
Dersin Amacı
Beslenmeye dair özel yaklaşımlar gerektiren durumlarda beslenme ilkelerinin ve diyet planlamanın öğretilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel sağlık alanı ve ilgili meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi | 3 |
| P3 | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi | 3 |
| P11 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Besin bileşenlerinin olası sağlık etkilerini açıklayabilme | P.1.2 | 1 |
| Ö2 | Besin ögesi eksiklikleri ile ilişkili olası sağlık problemlerini bilme | P.10.1 | 1 |
| Ö3 | Beslenme ve diyetetik bilim dalının insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilme | P.11.1 | 1 |
| Ö4 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.12.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Özel grupların değerlendirilmesi, yaşlılık tanımı, önemi, fizyolojik değişiklikler |
| 2 | Yaşlılarda beslenme gereksinimleri, beslenmeye bağlı hastalıklar |
| 3 | Yaşlılarda beslenme ilkeleri (makro besin ögeleri, mikro besin ögeleri), sarkopeni |
| 4 | Engellilerde beslenmeye giriş, besin alımını güçleştiren faktörler, engelli bireylerde antropometrik ölçümler |
| 5 | Zihinsel engelli çocuklarda beslenme ilkeleri,gereksinimler, vücut ağırlığı dengesi, azalmış besin alımının nedenleri |
| 6 | İşçi beslenmesinde önemli ilkeler, gereksinimler |
| 7 | Vize |
| 8 | Cilt hastalıkları, etiyolojisi, beslenme ilkeleri |
| 9 | PMS ve menapozda beslenme, bireylerin gereksinimleri |
| 10 | Tiroid hastalıklarında beslenmeyi etkileyen faktörler, diyet ilkeleri |
| 11 | Adölesan dönem beslenmesi ve gereksinimleri |
| 12 | Uyku bozukluklarının etiyolojisi, diyet ilkeleri |
| 13 | Popüler diyetler,etkileri, kronobeslenme |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Baysal, A., Aksoy, M., Besler, T., Bozkurt, N., Keçecioğlu, S., Mercanlıgil, S., Merdol-Kutluay, T., Pekcan, G., Yıldız, E. (2011). Diyet El Kitabı (6.Baskı). Ankara: Hatiboğlu Yayınevi |
| Thompson, J. and Manore, M. Nutrition: An Applied Approach (2009) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 8 | 8 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 147 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,90 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P10 | P11 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Besin bileşenlerinin olası sağlık etkilerini açıklayabilme | 3 | - | - | - |
| Ö2 | Besin ögesi eksiklikleri ile ilişkili olası sağlık problemlerini bilme | - | 3 | - | - |
| Ö3 | Beslenme ve diyetetik bilim dalının insan sağlığı üzerindeki etkilerini açıklayabilme | - | - | 4 | - |
| Ö4 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | - | - | 4 |
