Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02150017 | Anne ve Çocuk Beslenmesi | 3 | Güz | 5 | 2+2+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Muteber Gizem KESER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Muteber Gizem KESER | B-Z29 | [email protected] | 7663 |
Dersin İçeriği
Gebelik fizyolojisi, sorunları gereksinmesi ve beslenmesi, emziklilik fizyolojisi, sorunları gereksinimleri, anne sütü ve özellikleri, emziklilikte anne sütü uygulamaları, 0-1 yaş grubu çocukların özellikleri, gereksinimleri, 0-1 yaş grubu çocuklarda ek besinler, bebek mamaları ve özellikleri, beslenme ve mental gelişim, okul öncesi ve okul çağı çocuğun beslenmesi, adölesan çağı beslenmesi.
Dersin Amacı
Anne ve çocuk beslenmesinde her yaş grubu çocuk, gebe ve emzikli kadın beslenmesi gibi konular hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Temel sağlık alanı ve ilgili meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi | 3 |
| P2 | Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi | 3 |
| P3 | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Besin ve beslenme kavramlarını açıklayabilme. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Farklı gruplara beslenme eğitimi uygulayabilme | P.1.3 | 1 |
| Ö3 | Beslenmenin önemi ve beslenme sorunlarının nedenlerini açıklayabilme | P.2.1 | 1 |
| Ö4 | Farklı yaş grubu ve farklı hastalıklara sahip bireylerin; enerji, makro ve mikro besin ögesi gereksinimlerini karşılaştırabilme | P.3.7 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Türkiye`de ve Dünyada Çocuk Beslenmesi ve Sorunlara Genel Bakış |
| 2 | Gebelik fizyolojisi, sorunları gereksinmesi ve beslenmesi |
| 3 | Gebelik fizyolojisi, sorunları gereksinmesi ve beslenmesi |
| 4 | Emziklilik fizyolojisi, sorunları gereksinimleri |
| 5 | Emziklilik fizyolojisi, sorunları gereksinimleri |
| 6 | Anne sütü ve özellikleri, emziklilikte anne sütü uygulamaları Prematüre beslenmesi |
| 7 | Vize Sınavı |
| 8 | 0-1 yaş grubu çocukların özellikleri, gereksinimleri |
| 9 | 0-1 yaş grubu çocuklarda ek besinler, bebek mamaları ve özellikleri |
| 10 | Okul öncesi ve okul çağı çocuğun beslenmesi |
| 11 | Adölesan dönem beslenmesi |
| 12 | Prematüre beslenmesi |
| 13 | Beslenme Yetersizliği Hastalıkları |
| 14 | Final sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Köksal G, Gökmen H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi. 1. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2000. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 93 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,10 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Besin ve beslenme kavramlarını açıklayabilme. | 4 | - | - |
| Ö2 | Farklı gruplara beslenme eğitimi uygulayabilme | 4 | - | - |
| Ö3 | Beslenmenin önemi ve beslenme sorunlarının nedenlerini açıklayabilme | - | 4 | - |
| Ö4 | Farklı yaş grubu ve farklı hastalıklara sahip bireylerin; enerji, makro ve mikro besin ögesi gereksinimlerini karşılaştırabilme | - | - | 4 |
