Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02131035 | Beslenme Ekolojisi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fatma Didem TUNÇEZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Fatma Didem TUNÇEZ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Çevre-beslenme ilişkisi , çevre kirliliğinin besinlere etkisi, tarladan sofraya sağlıklı gıda temini, besinlerin yapısına kimyasal ve biyolojik etki eden unsurlar
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, ekolojinin temeli, beslenmeyle ve çevreyle olan ilişkisini saptamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Beslenme ve çevre Etkileşimi |
| 2 | Ekoloji ve genel kavramlar |
| 3 | Ekolojik tarım ve hayvancılık |
| 4 | Gıdada Pestisit |
| 5 | Metallerin Gıdaya Toksik Etkisi |
| 6 | Metallerin Gıdaya Toksik Etkileri |
| 7 | Vize |
| 8 | Süte Geçebilen Zehirli Maddeler |
| 9 | GDO |
| 10 | Kanser ve Beslenme İlişkisi |
| 11 | Besinlerimizin kimyası |
| 12 | Besin Güvenliği |
| 13 | İklim değişikliği ve gıda-tarıma etkileri |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Belge, M., Tarih boyunca Yemek Kültürü, 2001 |
| Kutluay Merdol, t, Tarihten Günümüze Toplumlar ve beslenme alışkanlıkları, Türk Halk Kültürü araştırma ve tanıtım Vakıf Yayın, 1998 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 7 | 3 | 21 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 136 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
