Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 021310035 | Beslenme Ekolojisi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fatma Didem TUNÇEZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çeşitli din ve grupların beslenme durumları ve yeme bozuklukları. Tarihsel süreçte ve tarih öncesi dönemde yaşayan bireylerin yeme davranış ve tutumları, çevre-beslenme ilişkisi.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, ekolojinin temeli, beslenmeyle ve çevreyle olan ilişkisini saptamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi | 4 |
| P6 | Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | 5 |
| P8 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 4 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Beslenme ve çevre Etkileşimi |
| 2 | Antik Çağ Dönemi ve Beslenme |
| 3 | M.Ö. Dönemde Beslenme |
| 4 | M.S. Döneminde Beslenme |
| 5 | Tarihsel Süreçte Besin Üretimi ve Tüketimi |
| 6 | Tarihsel Süreçte Besin Üretim Araç-Gereçleri |
| 7 | Vize |
| 8 | Tarihsel Süreçte Beslenme Alışkanlıklarında Oluşan Değişiklikler-I |
| 9 | Ülkelerin beslenme alışkanlıkları arasındaki farklar -I |
| 10 | Dinlerin ve İslam'ın Beslenmeye Etkisi |
| 11 | Ekonominin beslenmeye etkisi |
| 12 | Politikanın beslenmeye etkisi |
| 13 | Sosyal Durumun ve çevrenin beslenmeye etkisi |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Belge, M., Tarih boyunca Yemek Kültürü, 2001 |
| Kutluay Merdol, t, Tarihten Günümüze Toplumlar ve beslenme alışkanlıkları, Türk Halk Kültürü araştırma ve tanıtım Vakıf Yayın, 1998 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 7 | 3 | 21 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 136 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
