İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02120005 Genel İşletme 1 Bahar 2 2+0+0 7 7
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ - [email protected]
Dersin İçeriği
İşletme ile ilgili temel kavramlar, kar, ekonomik sürdürülebilirlik, fayda analizi, yönetim, finansman temel bilim alanlarının temel fonksiyonları
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, öğrencilere işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları öğretmek, işletmenin kuruluşuna kadar geçen safhaların incelenmesi ve işletme faaliyete başladıktan sonra, yaşamını sürdürebilmesi için yerine getirmesi gereken işletme fonksiyonlarının incelenmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi 4
P4 Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi 4
P11 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci 4
P12 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Diyetisyenin farklı alanlarda yetki ve görev tanımlarını açıklayabilme P.4.1
Ö2 Alan dışı derslerde edinilen bilgileri birlikte kullanabilme P.5.5
Ö3 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.12.1
Ö4 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.12.4
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İşletme Kavramı, İşletmeciliğin Temel Kavramları, İşletme Bilimine Giriş
2 İşletmelerin Amaçları ve İşletmelerin Çevresi
3 İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk
4 İşletmelerin Sınıflandırılması ve İş Birliği I
5 İşletmelerde Temel İşlev Üretim Yönetimi
6 İşletmelerde Temel İşlev Pazarlama
7 İşletmelerde Temel İşlev Yönetim
8 Ara Sınav
9 İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi
10 İşletmelerin Kuruluşu ve İş Fikri
11 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Resmi Tatil
12 İşletmelerde Motivasyon Yönetimi
13 Örgüt Kültürü
14 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar İşletme. Ferrell Hirt Ferrell, Çev. Edt. Doç. Dr. Ulaş Akküçük, Nobel Akademi Yayıncılık
İşletme. S. Kadri Mirze. Literatür Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 40 40
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 60 60
Diğer 1 20 20
Toplam İş Yükü: 204
Toplam Yük / 30 6,80
Dersin AKTS Kredisi: 7
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P5 P12
Ö1 Diyetisyenin farklı alanlarda yetki ve görev tanımlarını açıklayabilme 4 - -
Ö2 Alan dışı derslerde edinilen bilgileri birlikte kullanabilme 5 - -
Ö3 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - 4 -
Ö4 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - 4