Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02120005 | Genel İşletme | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SAVAŞ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
İşletme ile ilgili temel kavramlar, kar, ekonomik sürdürülebilirlik, fayda analizi, yönetim, finansman temel bilim alanlarının temel fonksiyonları
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, öğrencilere işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları öğretmek, işletmenin kuruluşuna kadar geçen safhaların incelenmesi ve işletme faaliyete başladıktan sonra, yaşamını sürdürebilmesi için yerine getirmesi gereken işletme fonksiyonlarının incelenmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi | 4 |
| P4 | Bireysel olarak ve ekiplerde etkin biçimde çalışabilme becerisi | 4 |
| P11 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | 4 |
| P12 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Diyetisyenin farklı alanlarda yetki ve görev tanımlarını açıklayabilme | P.4.1 | |
| Ö2 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri birlikte kullanabilme | P.5.5 | |
| Ö3 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.12.1 | |
| Ö4 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.12.4 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İşletme Kavramı, İşletmeciliğin Temel Kavramları, İşletme Bilimine Giriş |
| 2 | İşletmelerin Amaçları ve İşletmelerin Çevresi |
| 3 | İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk |
| 4 | İşletmelerin Sınıflandırılması ve İş Birliği I |
| 5 | İşletmelerde Temel İşlev Üretim Yönetimi |
| 6 | İşletmelerde Temel İşlev Pazarlama |
| 7 | İşletmelerde Temel İşlev Yönetim |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | İşletmelerde İnsan Kaynakları Yönetimi |
| 10 | İşletmelerin Kuruluşu ve İş Fikri |
| 11 | 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Resmi Tatil |
| 12 | İşletmelerde Motivasyon Yönetimi |
| 13 | Örgüt Kültürü |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İşletme. Ferrell Hirt Ferrell, Çev. Edt. Doç. Dr. Ulaş Akküçük, Nobel Akademi Yayıncılık |
| İşletme. S. Kadri Mirze. Literatür Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
| Diğer | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü: | 204 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 | P12 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Diyetisyenin farklı alanlarda yetki ve görev tanımlarını açıklayabilme | 4 | - | - |
| Ö2 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri birlikte kullanabilme | 5 | - | - |
| Ö3 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | 4 | - |
| Ö4 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | 4 |
