Beslenme ve Diyetetik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
Beslenme ve Diyetetik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02120004 | Temel Kimya | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Tahsin Faruk BOZOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Tahsin Faruk BOZOĞLU | B BLOK-BZ30 | [email protected] | 7415 | Perşembe |
Dersin İçeriği
Maddenin özellikleri ve ölçümü, atomlar ve atom kuramları, atomun elektron yapısı, periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri, kimyasal bağlar ve bazı moleküller arası kuvvetler, kimyasal bileşikler, kimyasal tepkimeler, gazlar ve gaz teorileri, kimyasal termodinamik, kimyasal termodinamik.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, temel kimya ilkelerini vermek ve bir sonraki dönemde öğretilecek olan organik kimya dersine hazırlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alan dışı derslere dair terminolojiyi bilme | P.5.1 | 1 |
Ö2 | Alan dışı bilgileri özümseme | P.5.2 | 1 |
Ö3 | Edinilen bilgilerin gruplandırılabilmesi | P.5.4 | 1 |
Ö4 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri birlikte kullanabilme | P.5.5 | 1 |
Ö5 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri özetleme | P.5.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Maddenin Özellikleri ve Ölçümü |
2 | pH, molarite, normalite ve çözünürlük |
3 | Kimyasal Tepkimeler |
4 | Atom Kuramı |
5 | Atomun yapısı ve orbital teorisi |
6 | Moleküller arası kuvvetler ve kimyasal bağlar |
7 | Ara Sınav |
8 | Periyodik tablo |
9 | Kimyanın ana dalları-I: Analitik kimya |
10 | Kimyanın ana dalları-II: Organik kimya |
11 | Kimyanın ana dalları-III: Biyokimya |
12 | Kimyanın ana dalları-IV: Nükleer kimya |
13 | Kimyanın ana dalları-V: Termokimya |
14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Temel Üniversite Kimyası |
Temel Kimya 1 Moleküller, Maddeler Ve Değişimler |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 10 | 100 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 213 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,10 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 |
---|---|---|
Ö1 | Alan dışı derslere dair terminolojiyi bilme | 5 |
Ö2 | Alan dışı bilgileri özümseme | 4 |
Ö3 | Edinilen bilgilerin gruplandırılabilmesi | 3 |
Ö4 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri birlikte kullanabilme | 3 |
Ö5 | Alan dışı derslerde edinilen bilgileri özetleme | 3 |