Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99501014 | Cinsel Sağlık | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P11 | Farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle gelişimine katkıda bulunur. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Üreme sağlığı ile ilgili kavramları bilir. | P.11.1 | 1 |
Ö2 | Güvenli cinsel yaşam, cinsel fonksiyonlar ve bozukluklarını bilir. | P.11.2 | 1 |
Ö3 | Cinsel sağlık danışmanlığı ve multidisipliner yaklaşım konularında görüş kazanır. | P.11.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Cinsellik ve cinsel sağlık |
2 | Cinsellikle ilgili temel kavramlar ve değerler |
3 | Sağlıklı cinsel yaşam |
4 | Üreme sistemi anatomi ve fizyolojisi |
5 | Cinsel fonksiyon ve cinsel yanıt döngüsü |
6 | Cinsel işlev bozuklukları ve tedavi yöntemleri |
7 | Cinsel kimlik gelişimi |
8 | Ara sınav |
9 | Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar |
10 | Doğurganlık bilinci ve aile planlaması-1 |
11 | Doğurganlık bilinci ve aile planlaması-2 |
12 | Cinselliğin psikolojisi |
13 | Cinsellikte iletişim |
14 | Cinsel sağlık ve üreme sağlığında geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları |
15 | Özellikli gruplarda cinsel yaşam ve cinsel sorunlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Duman, N.B. (2019). Cinsel Sağlık, 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi: Ankara. |
Ersanlı K., Kumcagöz H. (2016). Cinsel Sağlık Eğitimi, 1. Baskı, Pagem Akademi: Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 43 | 43 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P11 |
---|---|---|
Ö1 | Üreme sağlığı ile ilgili kavramları bilir. | 5 |
Ö2 | Güvenli cinsel yaşam, cinsel fonksiyonlar ve bozukluklarını bilir. | 5 |
Ö3 | Cinsel sağlık danışmanlığı ve multidisipliner yaklaşım konularında görüş kazanır. | 5 |