Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99500008 | Sağlıkta Araştırma ve Biyoistatistik | 3 | Güz | 5 | 2+0+2 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Biyoistatistik ile ilgili genel kavramlar, terminoloji ve kavramlar, istatistik verilerin sınıflaması, bölümleri, verilerin gruplandırılması, frekans tabloları ve grafik çizimleri, ilgili testlerin analizi ve yorumlanması
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, öğrencilere istatistik ile ilgili temel kavramları öğretmek, biyoistatistiğin çalışma yaşamlarındaki yeri ve kullanım şeklini, karar verme süreçlerinde biyoistatistiğin yeri ve bilimsel karar vermenin önemini kavratmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İstatistik ve Biyoistatistiğe Giriş- Temel Tanım ve Kavramlar |
2 | Frekans Tabloları, Çapraz Tablo, Tek ve İki Değişkenli Grafikler |
3 | Merkezi Eğilim Ölçüleri |
4 | Dağılım Ölçüleri |
5 | SPSS'e giriş |
6 | Veri hesaplama, dönüştürme ve tanımlayıcı istatistikler |
7 | Ara Sınav |
8 | Olasılık, Olasılık Dağılımları |
9 | Evren ve Örnekleme, Örnekleme Dağılımları |
10 | Hipotez Testlerine Giriş ve Tek Örneklem Testleri |
11 | İki Örneklem Testleri |
12 | İkiden Fazla Örneklem Testleri |
13 | Parametrik ve Nonparametrik Hipotez Testleri - SPSS |
14 | Korelasyon analizi ve genel uygulamalar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | SPSS ile Biyoistatistik, Kazım Özdamar, Nisan Kitabevi Yayınları, Ankara, 2019. |
SPSS 22 Uygulamalı Biyoistatistik, Yalçın Karagöz NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, 2019. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |