Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01981102 | İletişim Bozukluklarında Aile Danışmanlığı | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İletişim ve İletişim bozuklukları; aile danışmanlığı, tanımlar, kuramları, tarihçesi, Dünya'da ve Türkiye'de aile danışmanlığı uygulamaları, iletişim bozukluklarında aile danışmanlığı, işitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığının amacı, ilkeleri ve uygulamaları.
Dersin Amacı
Dersin amacı, iletişim bozuklukları, aile danışmanlığı ve iletişim bozukluğu olan özellikle işitme kayıplı çocuğa sahip ailelere aile danışmanlığı ve uygulamaları konularında teorik bilgi sunmak ve rehabilitasyon uygulamalarında bu bilgileri kullanabilme becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P7 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılma becerisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek ,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini açıklar. | P.7.1 | 1 |
Ö2 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılır. | P.7.2 | 1 |
Ö3 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili süreci değerlendirir. | P.7.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İletişim ve İletişim bozuklukları |
2 | İletişim ve İletişim bozuklukları |
3 | Aile danışmanlığı, tanımlar, kuramları, tarihçesi |
4 | Aile danışmanlığı, tanımlar, kuramları, tarihçesi |
5 | Dünya'da ve Türkiye'de aile danışmanlığı uygulamaları |
6 | İletişim bozukluklarında aile danışmanlığı |
7 | letişim bozukluklarında aile danışmanlığı |
8 | Ara Sınav |
9 | İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığının amacı ve ilkeleri |
10 | İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığının amacı ve ilkeleri |
11 | İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığı uygulamalar |
12 | İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığı uygulamaları |
13 | İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığı uygulamaları |
14 | İşitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde aile danışmanlığı uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Algan, T. (2016). Aile Danışmanlığı Uygulaması: Dünü, Bugünü ve Yarını. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. Cilt: 5, Sayı: 7, s. 2208-2217. |
Demirbilek M. Aile Danışmanlığı: Bir Uygulama Örneği. TJFM&PC, 2016; 10 (2):109-120. DOI: 10.5455/tjfmpc.205930 | |
Demirbilek, M. (2005). Aile Politikaları Çerçevesinde Özürlüler ve Aile Tedavisi. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi Cilt 5, Sayı 2, 14–29. | |
Korkut, Y. (t.y.). Aile Danışmanlığı ve Aile Terapisi Hizmetleri. s.112-133. | |
Özşenol, F., Işıkhan, V., Ünay, B., Aydın, H.İ., Akın, R., Gökçay, E. (2003). Engelli Çocuk ve Aile İşlevleri. Gülhane Tıp Dergisi 45 (2), 156-164. | |
Yersel, B.Ö., Durualp, E. (2019). İşitme engeli ve dil konuşma bozukluğu olan çocukların annelerinin sosyal destek algıları. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 3(1), 1-12 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 9 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P7 |
---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek ,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini açıklar. | 5 |
Ö2 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılır. | 5 |
Ö3 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili süreci değerlendirir. | 5 |