Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01981101 | İşitme ve Konuşma Bozukluklarında Tarama Uygulamaları | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşitme tarama yöntemleri Konuşma ve dil tarama yöntemleri Tarama sonucu elde edilen verilerin değerlendirilmesi
Dersin Amacı
İşitme, konuşma ve lisan problemlerinde kullanılan temel tarama yöntemlerinin kavranması ve uygulamaya geçirilmesini sağlamak. Tarama sonucu elde edilen verilerin değerlendirme ve raporlama becerisini geliştirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 5 |
P2 | Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | 1 |
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 5 |
P5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 5 |
P6 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje,araştırma ve etkinlikler planlar,uygular.Süreci izleyip değerlendirir ve sürdürebilirliği sağlar. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.3 | 1 |
Ö4 | Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | P.2.2 | 1 |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | P.4.1 | 1 |
Ö6 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.4.2 | 1 |
Ö7 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. | P.4.3 | 1 |
Ö8 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri uygun yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | P.5.1 | 1 |
Ö9 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | P.5.2 | 1 |
Ö10 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | P.5.3 | 1 |
Ö11 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar. | P.6.1 | 1 |
Ö12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler gerçekleştirir. | P.6.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Yenidoğan işitme taraması |
2 | Yenidoğan işitme tarama protokolleri |
3 | Okulçağı işitme taramaları |
4 | Endüstriyel alan işitme taramaları |
5 | Raporlama, sonuç ve dosya takibi |
6 | Dil ve Konuşma Bozukluğu: Neden ve nasıl belirlenir |
7 | Okul öncesi çocuklarda dil ve konuşma taraması |
8 | Ara Sınav |
9 | Okul çağı dil ve konuşma taraması |
10 | Dil ve konuşma patolojisi için temel göstergeler |
11 | Öğretmeler tarafından yapılacak dil ve konuşma taraması |
12 | Verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve raporlanması |
13 | Genel tekrar ve değerlendirme |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 1. Audiology clinical protocols, staff of University of Minnesota, Allyn and Bacon, 1997 |
2. Handbook of clinical audiology, Katz, J.,Lippincott Williams & Wilkins, 2002 | |
3. Pubmed- ilgili güncel makaleler |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 9 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P5 | P6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | 5 | - | - | - | - |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | 5 | - | - | - | - |
Ö3 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 4 | - | - | - | - |
Ö4 | Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | - | 4 | - | - | - |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | - | - | 5 | - | - |
Ö6 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | - | - | 4 | - | - |
Ö7 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. | - | - | 5 | - | - |
Ö8 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri uygun yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | - | - | - | 4 | - |
Ö9 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | - | - | - | 5 | - |
Ö10 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | - | - | - | 5 | - |
Ö11 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar. | - | - | - | - | 4 |
Ö12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler gerçekleştirir. | - | - | - | - | 3 |