Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01981100 | Duyu Bütünleme Terapisi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Duyusal işlemleme bozuklukları, duyu bütünlüğü problemlerinin hücresel ve davranışsal düzeyde incelenmesi, duyusal işlem bozukluklarında duyu bütünlüğü problemleri, Modülasyon ve Praksis incelemesi, standardize ölçümler, gözlem ve duyu profili anketi ile değerlendirme
Dersin Amacı
Duyusal işlem bozuklukları ile ilgili bilgi edinir. Duyusal işlem bozukluklarının nörolojik düzeyde belirtilerini kavrar. Duyu bütünlüğü problemlerini ayrıntılı olarak tanımlar. Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilecek beceri kazanır. İletişim için gerekli davranışlar hakkında bilgi edinir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 1 |
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 1 |
P5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | P.4.1 | 1 |
Ö3 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | P.5.2 | 1 |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | P.5.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Duyusal işlemleme bozuklukları |
2 | Duyusal işlemleme bozuklukları |
3 | Duyusal işlemleme bozuklukları |
4 | Duyu bütünlüğü problemlerinin hücresel düzeyde incelenmesi |
5 | Duyu bütünlüğü problemlerinin davranışsal düzeyde incelenmesi |
6 | Duyusal işlem bozukluklarında duyu bütünlüğü problemleri |
7 | Duyusal işlem bozukluklarında duyu bütünlüğü problemleri |
8 | Ara Sınav |
9 | Modülasyon ve Praksis incelemesi |
10 | Standardize ölçümler |
11 | Gözlem ve duyu profili anketi ile değerlendirme |
12 | Duyu Bütünleme Terapisi |
13 | Duyu Bütünleme Terapisi |
14 | Duyu Bütünleme Terapisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 1. McCarthy, M., McCarten, j. & Sandiford, H. (2014), Touchstone 1, Cambridge University Press, Cambridge. |
1. Özata, S. C. (2015). Okul Öncesinde Oyun Temelli Duyu Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. | |
2. Aydoğan, Y. (2017). Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. | |
3. Bıçakçı, M. Y. (Ed.) (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim Duyuların Gelişimi ve Desteklenmesi. Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara. | |
4. Çelebi Öncü, E. Uyanık Balt, G. ve Deretarla Gül, E. (2005). Okul Öncesi Dönemde Duyu Eğitimi ve Etkinlikler. Kare Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 9 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | 4 | - | - |
Ö2 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | - | 4 | - |
Ö3 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | - | - | 4 |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | - | - | 4 |