Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01971101 | Sağlık Hukuku | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sağlık hukukuna giriş, sağlık hukukunun temel ilkeleri; devletin sağlık hizmetleri nedeniyle sorumluluğu, manevi tazminat; tıbbi uygulama hataları ve bilirkişilik; sağlıkla ilgili suçlar ve önemli kararlar; adli tıp ve ebelik ile ilgili temel kavramlar, adli ebelerin çalışma alanları ve rolleri; adli vakalarda ebelerin yasal sorumluluğu; sağlıklı/hasta bireyin hakları ve etik; malpraktis ve ebelik; çocuk-yaşlı istismarı; adli jinekoloji; ölüm ve ölüm sonrası değişiklikler, adli otopsi, olay yeri inceleme, adli rapor hazırlama; adli toksikoloji; örnek adli vaka sunumları.
Dersin Amacı
sağlık hukuku ile ilgili kavramları öğrenerek sağlık hizmetlerinde karşılaşılabilecek adli durumlarla başa çıkma yeteneği kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Odyoloji alanında interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etik prensiplerle etkin katılımla yerine getirir. | 5 |
P7 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılma becerisine sahiptir. | 4 |
P10 | Dış görünüm,tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak; demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanında interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda uyulması gereken etik prensipleri açıklar. | P.3.1 | 1 |
Ö2 | Odyoloji alanında interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda görevini etik prensiplere uyarak yerine getirir. | P.3.2 | 1 |
Ö3 | Odyoloji alanında dahil olduğu interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda fikirlerini tartışır. | P.3.3 | 1 |
Ö4 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek ,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini açıklar. | P.7.1 | 1 |
Ö5 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılır. | P.7.2 | 1 |
Ö6 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili süreci değerlendirir. | P.7.3 | 1 |
Ö7 | Dış görünüm,tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak; demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuatı bilgilerini açıklar. | P.10.1 | 1 |
Ö8 | Demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | P.10.2 | 1 |
Ö9 | Karşılaştığı durum ve problemlerde etik değerlere uygun çözümler sunar. | P.10.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sağlık hukukuna giriş |
2 | Sağlık hukukunun temel ilkeleri |
3 | Devletin sağlık hizmetleri nedeniyle sorumluluğu, manevi tazminat tıbbi uygulama hataları ve bilirkişilik |
4 | Sağlıkla ilgili suçlar ve önemli kararlar |
5 | Sağlıklı/hasta bireyin hakları ve etik |
6 | Sağlıklı/hasta bireyin hakları ve etik |
7 | Ara Sınava Hazırlık |
8 | Ara sınav |
9 | Çocuk-yaşlı istismarı |
10 | Çocuk-yaşlı istismarı |
11 | Ölüm ve ölüm sonrası değişiklikler, adli otopsi, |
12 | Olay yeri inceleme, adli rapor hazırlama |
13 | Adli toksikoloji |
14 | Genel Sınava Hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | AKYILDIZ S. (2016). Sağlık Hukuku Rehberi, Seçkin Yayıncılık |
Klinik Adli Tıp Adli Tıp Uygulamaları, Seçkin Yayınları, 2014. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 9 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P7 | P10 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanında interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda uyulması gereken etik prensipleri açıklar. | 5 | - | - |
Ö2 | Odyoloji alanında interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda görevini etik prensiplere uyarak yerine getirir. | 5 | - | - |
Ö3 | Odyoloji alanında dahil olduğu interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda fikirlerini tartışır. | 4 | - | - |
Ö4 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek ,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini açıklar. | - | 4 | - |
Ö5 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılır. | - | 4 | - |
Ö6 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili süreci değerlendirir. | - | 4 | - |
Ö7 | Dış görünüm,tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak; demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuatı bilgilerini açıklar. | - | - | 5 |
Ö8 | Demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | - | - | 5 |
Ö9 | Karşılaştığı durum ve problemlerde etik değerlere uygun çözümler sunar. | - | - | 5 |