Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01971100 | Odyoloji’de Yardımcı Dinleme Cihazları | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, yardımcı dinleme cihazları tarihçesi, kullanımı, işitme cihazlarıyla uyumu, uygun hasta seçimi, karşılaşılan sorunlarda yardımcı dinleme cihazlarının hastaya faydaları gibi konuları içerir.
Dersin Amacı
Ders kapsamında öğrencilere, odyolojik açıdan işitme cihazı kullanan bireylerin iletişim becerilerini artırmak amacıyla yardımcı dinleme cihazları kullanımı ve uygulamaları hakkında bilgi verilmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 3 |
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 3 |
P5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 3 |
P7 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılma becerisine sahiptir. | 3 |
P8 | Odyoloji alanının gerektirdiği ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı bilir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | P.4.1 | 1 |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. | P.4.3 | 1 |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | P.5.2 | 1 |
Ö6 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | P.5.3 | 1 |
Ö7 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek ,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini açıklar. | P.7.1 | 1 |
Ö8 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılır. | P.7.2 | 1 |
Ö9 | Odyoloji alanının gerektirdiği ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini açıklar. | P.8.1 | 1 |
Ö10 | Odyoloji alanının gerektirdiği ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | P.8.2 | 1 |
Ö11 | Odyoloji alanının gerektirdiği ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini uygun durumlara entegre eder. | P.8.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Yardımcı dinleme cihazları ve tarihçesi. |
2 | Yardımcı dinleme cihazları çeşitleri |
3 | Yardımcı dinleme cihazları seçiminde dikkat edilmesi gerekenler. |
4 | Yardımcı dinleme cihazları programlamanın gereklilikleri. |
5 | Yardımcı dinleme cihazları ve işitme cihazı bağlantılarının yapımı I |
6 | Yardımcı dinleme cihazları ve işitme cihazı bağlantılarının yapımı II |
7 | Öğrenilen konular tekrarı ve önceki bilgilerle karşılaştırılması. |
8 | Ara Sınav |
9 | Yardımcı dinleme cihazı kullanımı ve hasta memnuniyeti I |
10 | Yardımcı dinleme cihazı kullanımı ve hasta memnuniyeti II |
11 | Yardımcı dinleme cihazı kullanımı ve hasta memnuniyeti III |
12 | Yardımcı dinleme cihazları programlamada ortaya çıkan problemlerin olası çözümleri I |
13 | Yardımcı dinleme cihazları programlamada ortaya çıkan problemlerin olası çözümleri II |
14 | Genel sınava hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Hänsler E., Schmidt G. Topics in Acoustic Echo and Noise Control Selected Methods for the Cancellation of Acoustical Echoes, the Reduction of Background Noise, and Speech Processing. SpringerLink (Online service). |
Tyler RS, Schum DJ. Assistive devices for persons with hearing impairment. Boston : Allyn and Bacon, 1995. | |
1. Roeser, R.J. (2013). Rooser's Audiology Desk Reference. 2nd Edition, Thieme. | |
2. Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc. | |
3. Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson. | |
4. Katz J, ed. Handbook of Clinical Audiology, 4th edition |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 9 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 | P7 | P8 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | 4 | - | - | - | - |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | 4 | - | - | - | - |
Ö3 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | - | 4 | - | - | - |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. | - | 4 | - | - | - |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | - | - | 4 | - | - |
Ö6 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | - | - | 4 | - | - |
Ö7 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek ,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini açıklar. | - | - | - | 5 | - |
Ö8 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılır. | - | - | - | 5 | - |
Ö9 | Odyoloji alanının gerektirdiği ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini açıklar. | - | - | - | - | 5 |
Ö10 | Odyoloji alanının gerektirdiği ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | - | - | - | - | 5 |
Ö11 | Odyoloji alanının gerektirdiği ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini uygun durumlara entegre eder. | - | - | - | - | 5 |