İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01970102 İşitsel Rehabilitasyon Uygulamalarında Eğitim Programı ve Materyal Hazırlama 4 Güz 7 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Eğitsel tanı ve değerlendirme sonuçlarına göre işitsel rehabilitasyonda işitme kayıplı çocuğun ihtiyacı olabilecek yardımcı cihazlar, okul öncesi ve okul döneminde çocukların gelişimlerini destekleyici (görsel, işitsel vb.) materyaller, işitme kayıplı çocuğun rehabilitasyonunda gelişimine uygun hazırlanan etkinlik programında kullanılabilecek materyalleri geliştirme ve hazırlama, oyun ve çocuğun eğitiminde oyunun önemi, eğitim uygulamalarında kullanılabilecek materyalleri/oyuncakları tanıma.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin işitsel rehabilitasyon ve uygulamalarında kullanılan yardımcı cihazlar ile etkinlik programında kullanabilecekleri materyalleri hazırlayabilmelerini ve seçebilmelerini sağlayacak teorik bilgileri ve uygulama becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 5
P4 Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. 5
P5 Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. P.1.1 1
Ö2 Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. P.1.2 1
Ö3 Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. P.1.3 1
Ö4 Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. P.4.1 1
Ö5 Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. P.4.2 1
Ö6 Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. P.4.3 1
Ö7 Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri uygun yöntem ve tekniklerle değerlendirir. P.5.1 1
Ö8 Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. P.5.2 1
Ö9 Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. P.5.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İşitsel rehabilitasyonda işitme kayıplı çocuğun ihtiyacı olabilecek yardımcı cihazlar
2 İşitsel rehabilitasyonda işitme kayıplı çocuğun ihtiyacı olabilecek yardımcı cihazlar
3 Çocuğun gelişimi sürecinde oyun ve oyuncağın önemi ve yeri
4 Okul öncesi ve okul döneminde çocukların gelişimlerini destekleyici (görsel, işitsel vb.) materyaller
5 Okul öncesi ve okul döneminde çocukların gelişimlerini destekleyici (görsel, işitsel vb.) materyaller
6 İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, amaçları ve malzemeleri
7 İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, amaçları ve malzemeleri
8 Ara Sınav
9 İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, amaçları ve malzemeleri
10 İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, amaçları ve malzemeleri
11 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programında kullanılmak üzere materyal hazırlama uygulamaları
12 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programında kullanılmak üzere materyal hazırlama uygulamaları
13 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programında kullanılmak üzere materyal hazırlama uygulamaları
14 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programında kullanılmak üzere materyal hazırlama uygulamaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Şeker, E., Sarı, O.T. (2016). Özel Eğitimde Materyal Tasarımı. Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Ltd. Şti., Ankara.
Turan Hamarat, C., Tomur Özdoğan, F. (2016). Özel Eğitimde Özel Etkinlikler. Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Ltd. Şti., Ankara.
Yücel, E. Dil ve Konuşma Etkinlikleri. Art Reklamcılık Yayınları. İstanbul.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 1 2
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P5
Ö1 Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. 5 - -
Ö2 Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. 5 - -
Ö3 Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. 5 - -
Ö4 Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. - 5 -
Ö5 Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. - 5 -
Ö6 Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. - 5 -
Ö7 Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri uygun yöntem ve tekniklerle değerlendirir. - - 5
Ö8 Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. - - 5
Ö9 Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. - - 5