Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01970101 | Bitirme Projesi I | 4 | Güz | 7 | 0+0+2 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşitme ve denge bozukluklarına yönelik tanı ve tedavi amaçlı seminer programlarının yapılması. İlgili alanlarda yapılan araştırma ve makalelerin incelenmesi ve tartışılması ile öğrencilere klinik çalışma ve pratik için uygulama becerilerine ait genel değerlendirme ve yorumlama yeteneklerinin kazandırılması
Dersin Amacı
Öğrencilerin, işitme ve denge bozukluklarına yönelik, teorik bilgi ve becerilerini klinik çalışmaya transfer edebilmesine katkıda bulunmak, vakaya özel klinik problem çözme, karar verme becerilerini geliştirmek ve bu konuda tanı ve tedavi alanındaki interdisipliner çalışma tutumlarının gelişmesine katkıda bulunmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 3 |
P5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 3 |
P6 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje,araştırma ve etkinlikler planlar,uygular.Süreci izleyip değerlendirir ve sürdürebilirliği sağlar. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | P.4.1 | 5 |
Ö2 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.4.2 | 5 |
Ö3 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | P.5.2 | 5 |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | P.5.3 | 5 |
Ö5 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar. | P.6.1 | 5 |
Ö6 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler gerçekleştirir. | P.6.2 | 5 |
Ö7 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlik süreçlerini izleyip değerlendirir. | P.6.3 | 5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Seminer konularının dağılımı, tartışılacak alanların belirlenmesi |
2 | Seminer: Geriatrik odyoloji I |
3 | Seminer: Geriatrik odyoloji II |
4 | Seminer: Geriatrik odyoloji III |
5 | Seminer: Dış Kulak Patolojileri |
6 | Seminer: Orta Kulak Patolojileri |
7 | Seminer: İç Kulak Patolojileri |
8 | Seminer: Vestibüler Patolojiler |
9 | Seminer: Vestibüler sistem değerlendirme I |
10 | Seminer: Vestibüler sistem değerlendirme I |
11 | Seminer: Vestibüler sistem değerlendirme I |
12 | Seminer: Elektrofizyolojik Değerlendirme I |
13 | Seminer: Elektrofizyolojik Değerlendirme I |
16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 1. Dillon, H. (2012). Hearing Aids(Kindle Edition). Thieme Publisher. |
2. Taylor, B., Mueller,H. G. (2011). Fitting and Dispensing Hearing Aids. | |
3. Carmen,R. E. (2009). The Consumer Handbook on Hearing Loss and Hearing Aids: A Bridge to Healing. | |
4. Jerger, J., Mueller H. G. (2014). Audiology: Science to Practice (2nd Edition). Plural Publishing Inc | |
5. Hall, J. W. III. (2014). Introduction to Audiology Today. Pearson. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 100 (%) |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 | P6 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | 5 | - | - |
Ö2 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 5 | - | - |
Ö3 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | - | 5 | - |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | - | 5 | - |
Ö5 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar. | - | - | 3 |
Ö6 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler gerçekleştirir. | - | - | 3 |
Ö7 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlik süreçlerini izleyip değerlendirir. | - | - | 3 |