Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01970100 | Klinik Çalışma I | 4 | Güz | 7 | 1+8+0 | 9 | 9 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ders kapsamında vaka tartışmaları yapılır. Bireysel beceri eksiklikleri giderilir. Öğrenciler hastaya, hasta yakınlarına, riyakata multidisipliner etik yaklaşımı öğrenir ve uygular. Üniversitemiz Odyoloji Laboratuvarlarında vakalarla işitme kaybının tipine uygun gerekli amplifikasyon/ rehabilitasyon stratejileri, vestibüler patolojisi olan bireylerin değerlendirilmesi/ rehabilitasyon süreçlerinin gözlenmesi ve uygulaması yapılmaktadır.
Dersin Amacı
Öğrencilerin, klinik odyolojiye yönelik teorik bilgi ve becerilerini odyoloji laboratuvarında bulunan cihazlar ile pratik yaparak pekiştirmeleri, uygulama hakkında gerekli teorik bilgiyi, uygulamanın amacını ve temel prensiplerini öğrenmeleri amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 5 |
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 5 |
P5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.3 | 1 |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | P.4.1 | 1 |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.4.2 | 1 |
Ö6 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. | P.4.3 | 1 |
Ö7 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri uygun yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | P.5.1 | 1 |
Ö8 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | P.5.2 | 1 |
Ö9 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | P.5.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin amacı, hedefleri, içeriği hakkında bilgilendirme. Gruplara bölünme ve uygulama alanlarının belirlenmesi |
2 | Vestibüler, Elektrofizyoloji, Odyometrik Değerlendirme, Amplifikasyon ve Rehabilitasyon alanlarında dönüşümlü olarak uygulama yapılması |
3 | Vestibüler, Elektrofizyoloji, Odyometrik Değerlendirme, Amplifikasyon ve Rehabilitasyon alanlarında dönüşümlü olarak uygulama yapılması |
4 | Vestibüler, Elektrofizyoloji, Odyometrik Değerlendirme, Amplifikasyon ve Rehabilitasyon alanlarında dönüşümlü olarak uygulama yapılması |
5 | Vestibüler, Elektrofizyoloji, Odyometrik Değerlendirme, Amplifikasyon ve Rehabilitasyon alanlarında dönüşümlü olarak uygulama yapılması |
6 | Vestibüler, Elektrofizyoloji, Odyometrik Değerlendirme, Amplifikasyon ve Rehabilitasyon alanlarında dönüşümlü olarak uygulama yapılması |
7 | Vestibüler, Elektrofizyoloji, Odyometrik Değerlendirme, Amplifikasyon ve Rehabilitasyon alanlarında dönüşümlü olarak uygulama yapılması |
8 | Ara Sınav |
9 | Vestibüler, Elektrofizyoloji, Odyometrik Değerlendirme, Amplifikasyon ve Rehabilitasyon alanlarında dönüşümlü olarak uygulama yapılması |
10 | Vestibüler, Elektrofizyoloji, Odyometrik Değerlendirme, Amplifikasyon ve Rehabilitasyon alanlarında dönüşümlü olarak uygulama yapılması |
11 | Vestibüler, Elektrofizyoloji, Odyometrik Değerlendirme, Amplifikasyon ve Rehabilitasyon alanlarında dönüşümlü olarak uygulama yapılması |
12 | Vestibüler, Elektrofizyoloji, Odyometrik Değerlendirme, Amplifikasyon ve Rehabilitasyon alanlarında dönüşümlü olarak uygulama yapılması |
13 | Vestibüler, Elektrofizyoloji, Odyometrik Değerlendirme, Amplifikasyon ve Rehabilitasyon alanlarında dönüşümlü olarak uygulama yapılması |
14 | Genel Sınava Hazırlık |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Katz, J. (2015). Handbook of clinical audiology |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 9 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 270 | ||
Toplam Yük / 30 | 9 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 9 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | 5 | - | - |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | 5 | - | - |
Ö3 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 5 | - | - |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | - | 5 | - |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | - | 5 | - |
Ö6 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. | - | 4 | - |
Ö7 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri uygun yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | - | - | 5 |
Ö8 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | - | - | 5 |
Ö9 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | - | - | 5 |