İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01961101 Akademik Okuma, Yazma Becerileri 3 Bahar 6 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma makalelerin taranması, eleştirel yorumlanması, raporlama süreci ile ilgili konuları içermektedir.
Dersin Amacı
Ebelik bilimine özgü bilimsel yayınları eleştirel yorumlama ve raporlama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Odyoloji alanında interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etik prensiplerle etkin katılımla yerine getirir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Odyoloji alanında interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda uyulması gereken etik prensipleri açıklar. P.3.1 1
Ö2 Odyoloji alanında interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda görevini etik prensiplere uyarak yerine getirir. P.3.2 1
Ö3 Odyoloji alanında dahil olduğu interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda fikirlerini tartışır. P.3.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yazarlık ve yazmaya hazırlık süreci
2 Akademik yazarlık
3 Literatür tarama ve inceleme
4 Yazma süreci, kaynak gösterme
5 Eleştirel düşünme ve okuma
6 Araştırma kritiğinde kullanılan rapor tipleri
7 Araştırma raporunun bölümlerine göre makale kritiği
8 Ara sınav
9 Derleme ve kanıta dayalı uygulama makalesi yazma
10 Araştırma makalesi yazma
11 Etik ilkeler, intihal
12 Öğrenci ödevlerinin sunumu ve tartışılması
13 Öğrenci ödevlerinin sunumu ve tartışılması
14 Öğrenci ödevlerinin sunumu ve tartışılması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Elif Gürsoy, Hemşirelikte Yayın Yazarlığı, 4. Bakı, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2020. John W. Creswell. Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, 2. Baskı, Edam Yayıncılık, 2019. Semra Erdoğan, Nursen Nahcivan, M. Nihal Esin. Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik, Nobel Tıp Kitabevleri, 2014.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 9 90
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3
Ö1 Odyoloji alanında interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda uyulması gereken etik prensipleri açıklar. 5
Ö2 Odyoloji alanında interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda görevini etik prensiplere uyarak yerine getirir. 5
Ö3 Odyoloji alanında dahil olduğu interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda fikirlerini tartışır. 5