İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01960103 Dil ve Konuşma Bozuklukları 3 Bahar 6 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Dersin İçeriği Dil ve konuşma bozuklukları; apraksi, dizartri ve orofasiyal miyofonksiyonel bozukluk; akıcılık bozuklukları (stuttering ve cluttering); ses bozuklukları; öğrenme güçlükleri, otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluklarında dil ve konuşma sorunları; selective mutism; yarık damak ve dudak; dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi ile tedavisi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; dil ve konuşma bozukluklarını tanımlama, klinik özellikleri, etiyolojisi, insidansı ve prevalansı, değerlendirilmesi ve tedavisine ilişkin bilgi ve beceri kazandırma.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. 2
P2 Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. 1
P4 Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. 1
P5 Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. P.1.2 1
Ö2 Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. P.2.2 1
Ö3 Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. P.4.3 1
Ö4 Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. P.5.2 1
Ö5 Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. P.5.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dil ve Konuşma Bozuklukları: Tanımlar ve Kavramlar
2 Artikülasyon ve Fonoloji İlişkisi
3 Gecikmiş Konuşma
4 Dilin Prozodik Özellikleri
5 Arttırıcı ve Alternatif İletişim
6 Dil ve Konuşma Bozukluklarının Sınıflandırılması
7 Ara Sınav
8 Dil ve Konuşma Bozukluklarının Karakteristik Özellikleri ve Etiyolojisi
9 Konuşma Sesi Bozuklukları (Fonksiyonel/Artikülasyon-MotorYönü,Fonoloji-Linguistik Yönü)
10 Çocukluk Çağı Konuşma Apraksisi (ÇKA)(Organik-Motor/Nörolojik-Planlama
11 Disartri (Organik-Motor/Nörolojik-Yürütme)
12 Orofacial Myofunctional Disorders (Organik-Yapısal)
13 Kekemelik - Stuttering and Cluttering
14 Ses Bozuklukları - Voice
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Mario de Vicente. https://blog.cognifit.com/language-disorders-types-symptoms/
Rebecca J. McCauley. (2001). Assessment of Language Disorders in Children. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Mahwah, New Jersey, 113-138.
www.asha.com
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 6 1 6
Ara Sınav 1 11 11
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P4 P5
Ö1 Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. 5 - - -
Ö2 Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. - 4 - -
Ö3 Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. - - 4 -
Ö4 Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. - - - 4
Ö5 Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. - - - 3