Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01960101 | Amplifikasyon Sistemleri Seçim ve Uygulama Prensipleri II | 3 | Bahar | 6 | 2+0+2 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşitme kaybı tanılaması sonrası çocuk, yetişkin ve yaşlı hastaların rehabilitasyonu için gerekli işitme cihazı ve yardımcı cihazların seçimi, uygulanması, programlanması ve adaptasyonu uygulamaları, özellikleri, çalışma prensipleri ve amplifikasyon sağlanan hastanın takibi.
Dersin Amacı
Odyolojide işitme kaybı tanılaması sonrasında hastanın rehabilitasyonu için gerekli işitme cihazı ve yardımcı cihazlar seçim, uygulama ve adaptasyonu konularında bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 3 |
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 4 |
P7 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılma becerisine sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.3 | 1 |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | P.4.1 | 1 |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.4.2 | 1 |
Ö6 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. | P.4.3 | 1 |
Ö7 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek ,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini açıklar. | P.7.1 | 1 |
Ö8 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılır. | P.7.2 | 1 |
Ö9 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili süreci değerlendirir. | P.7.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İşitme cihazı nedir? İşitme cihazı tarihçesi? |
2 | Temel işitme cihazı komponentleri I |
3 | Temel işitme cihazı komponentleri II |
4 | Temel işitme cihazı komponentleri III |
5 | Analog işitme cihazları, Modern İşitme Cihazları |
6 | İşitme cihazlarının çalışma prensipleri |
7 | Kulak Kalıpları |
8 | Ara Sınav |
9 | Ara sınav değerlendirmesi |
10 | İşitme cihazı tipleri ve özellikleri I |
11 | İşitme cihazı tipleri kısıtlılık ve yeterlilikleri I |
12 | İşitme kaybına uygun cihaz seçimi I |
13 | İşitme kaybına uygun cihaz seçimi II |
14 | İşitme kaybına uygun cihaz seçimi III |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 1. Dillon, H. (2012). Hearing Aids(Kindle Edition). Thieme Publisher. |
2. Taylor, B., Mueller,H. G. (2011). Fitting and Dispensing Hearing Aids. | |
3. Carmen,R. E. (2009). The Consumer Handbook on Hearing Loss and Hearing Aids: A Bridge to Healing. | |
4. Jerger, J., Mueller H. G. (2014). Audiology: Science to Practice (2nd Edition). Plural Publishing Inc. | |
5. Hall, J. W. III. (2014). Introduction to Audiology Today. Pearson. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 11 | 3 | 33 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P7 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | 3 | - | - |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | 3 | - | - |
Ö3 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 3 | - | - |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | - | 4 | - |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | - | 4 | - |
Ö6 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. | - | 4 | - |
Ö7 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek ,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini açıklar. | - | - | 3 |
Ö8 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılır. | - | - | 3 |
Ö9 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili süreci değerlendirir. | - | - | 3 |