Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01960100 | İşitsel Rehabilitasyon Uygulamaları | 3 | Bahar | 6 | 2+0+2 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Eğitsel tanı ve değerlendirme sonuçlarına göre çocuğun işitme kaybı tipi ve derecesi ile gelişimine uygun etkinlik adı, amacı, süresi, materyal, uygulama, sonuç ve değerlendirmelerini içeren etkinlik programı hazırlama ve yazma, işitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama), işitme engelliler destek eğitim programının (MEB tarafından hazırlanan) ayrıntılı incelenmesi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin işitsel rehabilitasyon ve uygulamalarında kullanmak üzere uygun etkinlik programı hazırlayabilmelerini sağlayacak teorik bilgileri ve uygulama becerileri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 3 |
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 1 |
P5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 2 |
P7 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılma becerisine sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.3 | 1 |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. | P.4.3 | 1 |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | P.5.2 | 1 |
Ö6 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | P.5.3 | 1 |
Ö7 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılır. | P.7.2 | 1 |
Ö8 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili süreci değerlendirir. | P.7.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri |
2 | İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri |
3 | İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri |
4 | İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri |
5 | İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri |
6 | İşitme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programı |
7 | İşitme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programı |
8 | Ara Sınav |
9 | İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, materyal türleri, malzemeler |
10 | İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, materyal türleri, malzemeler |
11 | İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları |
12 | İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları |
13 | İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları |
14 | İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Belgin, E., Yücel, E. İşitme Kayıplı Çocuklar ve Eğitimleri. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 185-190. |
MEB Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği | |
Okullarımızda Neden Niçin Nasıl Kaynaştırma: Yönetici, Öğretmen ve Aile Kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, Eylül 2010. | |
Şahin, S., Yaban, E. H., Acar, E. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Bireyselleştirilmiş Öğretim Programları (BÖP). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 69-86. | |
Şan, İ. İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları. | |
Yücel, E. İşitme Engelli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar (Ed: Nilgün Metin), Maya Akademi Yayınevi, 2012, s. 109-141. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 | P7 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | 3 | - | - | - |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | 3 | - | - | - |
Ö3 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 3 | - | - | - |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. | - | 4 | - | - |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | - | - | 2 | - |
Ö6 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | - | - | 3 | - |
Ö7 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılır. | - | - | - | 4 |
Ö8 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili süreci değerlendirir. | - | - | - | 5 |