Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01950101 | Merkezi İşitsel İşlemleme ve İşitsel Algı | 3 | Güz | 5 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşitsel işlemleme, sentral işitsel işlemleme, işitsel bilgilerin işlemlenmesi için gerekli anatomik yapılar, sentral işitsel işlemleme bozukluğu (SİİB) tanımı, tarihçesi, insidansı, nedenleri eşlik eden bozukluklar, sentral işitsel işlemleme bozukluğu olan bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri, kullanılan test bataryaları, işitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu, işitsel işlemleme ve eğitim, işitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri, değerlendirme ve rehabilitasyonu.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı merkezi işitme sisteminin işitme, konuşma ve dile yönelik olarak anatomik ve fizyolojik temelleri ile işitsel işlemleme bozukluklarını değerlendirme yöntemlerini öğretmek ve temel yaklaşım stratejilerini öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 3 |
P2 | Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | 3 |
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.3 | 1 |
Ö2 | Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisini açıklar. | P.2.1 | 1 |
Ö3 | Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | P.2.2 | 1 |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | P.4.1 | 1 |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.4.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İşitsel işlemleme, sentral işitsel işlemleme |
2 | İşitsel bilgilerin işlemlenmesi için gerekli anatomik yapılar kullanılan test bataryaları |
3 | Sentral işitsel işlemleme bozukluğu (SİİB) tanımı |
4 | Tarihçesi, insidansı, nedenleri eşlik eden bozukluklar |
5 | Sentral işitsel işlemleme bozukluğu olan bireylerin özellikleri |
6 | Sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri |
7 | Sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri II |
8 | Ara Sınav |
9 | İşitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu |
10 | İşitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu |
11 | İşitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu |
12 | İşitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri |
13 | İşitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri |
14 | İşitsel işlemleme ve eğitim, , değerlendirme ve rehabilitasyonu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 1. Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc. |
2. Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 3 | - | - |
Ö2 | Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisini açıklar. | - | 3 | - |
Ö3 | Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | - | 3 | - |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | - | - | 3 |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | - | - | 3 |