Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01941101 | Artikülasyon ve Fonoloji | 2 | Bahar | 4 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Artikülasyon ve fonoloji ile ilgili temel kavramlar, artikülasyon ve fonolojinin ilişkisi, Türkçenin fonolojisi, Türkçe'nin ünlü ve ünsüz seslerinin artikülasyonu, fonolojik gelişim, fonolojik süreçler, fonolojik transkripsiyon, konuşma sesi bozuklukları ve artikülasyon ve fonolojik bozuklukların ayrımı ve değerlendirilmesini içerir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı artikülasyon ve fonolojinin özellikleri, gelişimi ve bozukluklarının kavranmasının sağlanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Odyoloji alanında interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etik prensiplerle etkin katılımla yerine getirir. | 1 |
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 1 |
P5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanında dahil olduğu interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda fikirlerini tartışır. | P.3.3 | 1 |
Ö2 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.4.2 | 1 |
Ö3 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | P.5.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İletişim, dil ve konuşma ile ilgili kavramlar, dilin alt bileşenleri |
2 | Dil gelişimi ve dil gelişimini etkileyen etmenler |
3 | Dil gelişimi ve dil gelişimini etkileyen etmenler |
4 | Artikülasyon için gerekli yapılar ve Türkçe'nin fonolojisi |
5 | Türkçe konuşan çocuklarda ünlü ünsüz seslerin sınıflaması ve artikülasyonu |
6 | Türkçe konuşan çocuklarda ünlü ünsüz seslerin artikülasyonu |
7 | Türkçe konuşan çocuklarda ünlü ünsüz seslerin artikülasyonu |
8 | Ara Sınav |
9 | Fonolojik gelişim |
10 | Fonolojik Transkripsiyon |
11 | Fonolojik süreçler |
12 | Fonolojik süreçler |
13 | Artikülasyon ve fonolojik bozukluklar, değerlendirme yöntemleri |
14 | Artikülasyon ve fonolojik bozukluklar, değerlendirme yöntemleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 1 |
2 | |
3 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 9 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanında dahil olduğu interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda fikirlerini tartışır. | 3 | - | - |
Ö2 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | - | 2 | - |
Ö3 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | - | - | 3 |