Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01931101 | Odyolojik Terminoloji | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Odyolojiye ait genel terim ve kavramları, alana ait anatomik ve fizyolojik terimleri, test yöntemlerine, tanı ve takip süreçlerine özgü terimleri tanımaktır.
Dersin Amacı
Odyoloji bilimine ait anatomik ve fizyolojik terimler ile odyolojik test yöntemleri, tanı ve takip süreçlerine özgü terminolojinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 1 |
P9 | Alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilir. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.4.2 | 1 |
Ö2 | Yabancı dil becerisini kullanarak meslek çevresinde alanla ilgili bilgilerini sunup tartışır. | P.9.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş, dersin amaç ve işleyişinin açıklanması |
2 | Odyolojide kullanılan genel kavramlar, Türkiye ve Dünyadaki odyoloji kuruluşları |
3 | Odyolojide kullanılan anatomik ve fizyolojik terimler |
4 | Odyolojide kullanılan testlere yönelik terminoloji- I |
5 | Odyolojide kullanılan testlere yönelik terminoloji- II |
6 | Odyolojide tanılamaya yönelik terminoloji-I |
7 | Odyolojide tanılamaya yönelik terminoloji-II |
8 | Ara Sınav |
9 | Odyolojide işitme cihazlarına yönelik terminoloji |
10 | Odyolojide implante edilebilir işitme cihazlarına yönelik terminoloji |
11 | Odyolojide rehabilitasyona yönelik terminoloji |
12 | Odyolojide araştırma/proje planlama terminolojisi |
13 | Odyoloji alanındaki yayınların terminolojisinin incelenmesi ve tartışılması-I |
14 | Odyoloji alanındaki yayınların terminolojisinin incelenmesi ve tartışılması-II |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Audiology Diagnosis, R.J.Roeser, M.Valente, H.Hosford-Dunn, Thieme, 2000 |
Handbook of Clinical Audiology, J.Katz, Lippincott Williams&Wilkins, 2002 | |
Audiology practice management, H.Hosford-Dunn, R.J.Roeser, M.Valente, , Thieme, 2000 | |
Counselling Skills for speech-language pathologists and audiologists, Flasher, L.V., Fogl, P.L, Thomson Delmar Learning, 2004 | |
Diagnosis:in speech-language pathology, Tomblin, B.J., Morris, H.L., Singular/Thomson Learning, 2000 | |
https://northcountyaudiology.com/hearing-loss-resources/glossary-of-audiology-terms"" | |
http://www.audiologyschools.com/terminology/index. | |
Introduction to Audiology, Frederick N.Martin, J.G. Clark, Allyn&Bacon, 2003 | |
Speech and Language impairments in children: causes, characteristics, intervention and outcome, East Sussex : Psychology Press, 2001 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 9 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P9 |
---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 3 | - |
Ö2 | Yabancı dil becerisini kullanarak meslek çevresinde alanla ilgili bilgilerini sunup tartışır. | - | 4 |