İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01931100 Çocuk Gelişimi ve İşitme Engeli 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Engel ve engellilik kavramları, engelliliğin nedenleri, ülkemizde engellilik oranları ve mevzuatı, engel grupları (görme, işitme, zihinsel, ruhsal ve duygusal, dil ve konuşma bozuklukları, ortopedik, süreğen hastalıklar) nedenleri, özellikleri, eğitimi ve rehabilitasyonu, ülkemizde özel eğitim uygulamaları ve mevzuatı, engele yönelik ailelerin verdikleri tepkiler ve ailelere verilen destekler.
Dersin Amacı
Engel kavramını öğretmek, ülkemizde engellilik oranını ve işitme engelli birey oranını öğretmek, işitme engelli ve konuşma bozukları olan pediatrik grup özelliklerini öğretmek ve onlara uygun rehabiliyasyon programlarını öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. 2
P6 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje,araştırma ve etkinlikler planlar,uygular.Süreci izleyip değerlendirir ve sürdürebilirliği sağlar. 5
P7 Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılma becerisine sahiptir. 5
P8 Odyoloji alanının gerektirdiği ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı bilir. 1
P10 Dış görünüm,tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak; demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. P.4.3 1
Ö2 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar. P.6.1 1
Ö3 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler gerçekleştirir. P.6.2 1
Ö4 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlik süreçlerini izleyip değerlendirir. P.6.3 1
Ö5 Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek ,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini açıklar. P.7.1 1
Ö6 Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılır. P.7.2 1
Ö7 Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili süreci değerlendirir. P.7.3 1
Ö8 Odyoloji alanının gerektirdiği ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini uygun durumlara entegre eder. P.8.3 1
Ö9 Dış görünüm,tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak; demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuatı bilgilerini açıklar. P.10.1 1
Ö10 Demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. P.10.2 1
Ö11 Karşılaştığı durum ve problemlerde etik değerlere uygun çözümler sunar. P.10.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Engel ve engellilik kavramları
2 Engelliliğin nedenleri
3 Ülkemizde engellilik oranları ve mevzuatı
4 Engel grupları (görme, işitme, zihinsel, ruhsal ve duygusal, dil ve konuşma bozuklukları, ortopedik, süreğen hastalıklar) nedenleri
5 Engel grupları özellikleri
6 Engel grup eğitimi ve rehabiliyasyonu
7 Ülkemizde özel eğitim uygulamaları ve mevzuatı
8 Engele yönelik ailelerin verdikleri tepkiler
9 Ailelere verilen destekler
10 Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti
11 Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti
12 Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti
13 Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti
14 Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Introduction to Aural Rehabilitation, Second Edition, Raymond H. Hull, 2014
The Handbook of Pediatric Audiology, Gerber S, January 31, 1995
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 15 6 90
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 16 16
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P6 P7 P8 P10
Ö1 Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. 5 - - - -
Ö2 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar. - 5 - - -
Ö3 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler gerçekleştirir. - 5 - - -
Ö4 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlik süreçlerini izleyip değerlendirir. - 5 - - -
Ö5 Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek ,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini açıklar. - - 5 - -
Ö6 Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılır. - - 5 - -
Ö7 Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili süreci değerlendirir. - - 5 - -
Ö8 Odyoloji alanının gerektirdiği ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini uygun durumlara entegre eder. - - - 3 -
Ö9 Dış görünüm,tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak; demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuatı bilgilerini açıklar. - - - - 2
Ö10 Demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. - - - - 3
Ö11 Karşılaştığı durum ve problemlerde etik değerlere uygun çözümler sunar. - - - - 4