Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01931100 | Çocuk Gelişimi ve İşitme Engeli | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Engel ve engellilik kavramları, engelliliğin nedenleri, ülkemizde engellilik oranları ve mevzuatı, engel grupları (görme, işitme, zihinsel, ruhsal ve duygusal, dil ve konuşma bozuklukları, ortopedik, süreğen hastalıklar) nedenleri, özellikleri, eğitimi ve rehabilitasyonu, ülkemizde özel eğitim uygulamaları ve mevzuatı, engele yönelik ailelerin verdikleri tepkiler ve ailelere verilen destekler.
Dersin Amacı
Engel kavramını öğretmek, ülkemizde engellilik oranını ve işitme engelli birey oranını öğretmek, işitme engelli ve konuşma bozukları olan pediatrik grup özelliklerini öğretmek ve onlara uygun rehabiliyasyon programlarını öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 2 |
P6 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje,araştırma ve etkinlikler planlar,uygular.Süreci izleyip değerlendirir ve sürdürebilirliği sağlar. | 5 |
P7 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılma becerisine sahiptir. | 5 |
P8 | Odyoloji alanının gerektirdiği ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı bilir. | 1 |
P10 | Dış görünüm,tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak; demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. | P.4.3 | 1 |
Ö2 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar. | P.6.1 | 1 |
Ö3 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler gerçekleştirir. | P.6.2 | 1 |
Ö4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlik süreçlerini izleyip değerlendirir. | P.6.3 | 1 |
Ö5 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek ,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini açıklar. | P.7.1 | 1 |
Ö6 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılır. | P.7.2 | 1 |
Ö7 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili süreci değerlendirir. | P.7.3 | 1 |
Ö8 | Odyoloji alanının gerektirdiği ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini uygun durumlara entegre eder. | P.8.3 | 1 |
Ö9 | Dış görünüm,tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak; demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuatı bilgilerini açıklar. | P.10.1 | 1 |
Ö10 | Demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | P.10.2 | 1 |
Ö11 | Karşılaştığı durum ve problemlerde etik değerlere uygun çözümler sunar. | P.10.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Engel ve engellilik kavramları |
2 | Engelliliğin nedenleri |
3 | Ülkemizde engellilik oranları ve mevzuatı |
4 | Engel grupları (görme, işitme, zihinsel, ruhsal ve duygusal, dil ve konuşma bozuklukları, ortopedik, süreğen hastalıklar) nedenleri |
5 | Engel grupları özellikleri |
6 | Engel grup eğitimi ve rehabiliyasyonu |
7 | Ülkemizde özel eğitim uygulamaları ve mevzuatı |
8 | Engele yönelik ailelerin verdikleri tepkiler |
9 | Ailelere verilen destekler |
10 | Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti |
11 | Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti |
12 | Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti |
13 | Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti |
14 | Özel eğitim ve rehabilitasyon hizmeti veren kurum ziyareti |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Introduction to Aural Rehabilitation, Second Edition, Raymond H. Hull, 2014 |
The Handbook of Pediatric Audiology, Gerber S, January 31, 1995 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P6 | P7 | P8 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. | 5 | - | - | - | - |
Ö2 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar. | - | 5 | - | - | - |
Ö3 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler gerçekleştirir. | - | 5 | - | - | - |
Ö4 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre ve meslek camiası için mesleki proje, araştırma ve etkinlik süreçlerini izleyip değerlendirir. | - | 5 | - | - | - |
Ö5 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek ,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini açıklar. | - | - | 5 | - | - |
Ö6 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili sürece etkin bir odyolog olarak katılır. | - | - | 5 | - | - |
Ö7 | Odyoloji alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek,düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili süreci değerlendirir. | - | - | 5 | - | - |
Ö8 | Odyoloji alanının gerektirdiği ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini uygun durumlara entegre eder. | - | - | - | 3 | - |
Ö9 | Dış görünüm,tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak; demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuatı bilgilerini açıklar. | - | - | - | - | 2 |
Ö10 | Demokrasi,insan hakları,toplumsal,bilimsel ve mesleki etik değerlere ilgili yasa , yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | - | - | - | - | 3 |
Ö11 | Karşılaştığı durum ve problemlerde etik değerlere uygun çözümler sunar. | - | - | - | - | 4 |