Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01930102 | Pediatrik Odyoloji | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşenur AYKUL |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşitme kaybının erken tanılanması, yenidoğan işitme taramasının prensipleri ve metotları, ülkemizde ulusal işitme taraması programları, çocuklarda odyolojik değerlendirme, orta kulak ölçümleri, elektrofizyolojik değerlendirme, bebek ve çocuklarda davranış odyometrisi, işitme kayıplı çoklu engele sahip çocukların değerlendirilmesi, CI değerlendirmesi, takibi ve rehabilitasyonu.
Dersin Amacı
İşitme kaybının erken tanılanması,ülkemizde ulusal işitme taraması programları, pediatrik grupta Odyolojik test bataryasını, CI değerlendirmesi, işitme engelli çocuğun takibi ve rehabilitasyonu öğretmek amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 4 |
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 3 |
P5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.3 | 1 |
Ö3 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.4.2 | 1 |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri uygun yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | P.5.1 | 1 |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | P.5.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İşitme kaybının erken tanılanması |
2 | Yenidoğan işitme taramasının prensipleri ve metotları |
3 | Ülkemizde ulusal işitme taraması programları |
4 | Çocuklarda odyolojik değerlendirme |
5 | Orta kulak ölçümleri |
6 | Elektrofizyolojik değerlendirme |
7 | Ara Sınav |
8 | İşitme kayıplı çoklu engele sahip çocukların değerlendirilmesi |
9 | İşitme kayıplı çoklu engele sahip çocukların değerlendirilmesi |
10 | Bebek ve çocuklarda davranış odyometrisi |
11 | CI değerlendirmesi |
12 | İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu |
13 | İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu |
14 | İşitme engelli çocukların takibi ve rehabilitasyonu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 1.Sağlık Bakanlığı, Ulusal Yenidoğan İşitme Taraması Uygulama Rehberi, 2014. |
2.WHO, Newborn and infant hearing screening: Current issues and guiding principles for action. Outcome Of A Who Informal Consultatıon Held At Who Headquarters, Geneva, Swıtzerland, 09–10 November 2009. | |
3.Diefendorf, A.O. (2009). Assessment Hearin Loss. Handbook of Clinical Audiology, 6 th Edition. Eds. Chief. Jack Katz, Wolters Kluwer/Lippincott Williams & Wilkins, p. 545-563. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 12 | 3 | 36 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 14 | 3 | 42 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | 4 | - | - |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 4 | - | - |
Ö3 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | - | 5 | - |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri uygun yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | - | - | 3 |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | - | - | 4 |