Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01930100 | Enstrumantasyon ve Kalibrasyon | 2 | Güz | 3 | 2+0+1 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Dilek SÖYLER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Dilek SÖYLER | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Odyometrelerin teknik özellikleri, çalışma prensipleri.Temel kalibrasyon uygulama prensipleri ve kullanılan standartlar. İmmitansmterik ölçüm aletlerinin teknik çalışma prensipleri ve kalibrasyon ölçümleri. Odyolojide temel olarak tanısal amaçlı kullanılan objektif test yöntem ve aletlerin temel teknik özellikleri ve temel uygulama prensipleri.
Dersin Amacı
Odyometrik değerlendirmede ve kalibrasyonda kullanılan metod,ölçüm, teknik cihaz ve standartların teknik özelliklerini ve uygulama prensiplerini öğrenmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 3 |
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.1.3 | 1 |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | P.4.1 | 1 |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.4.2 | 1 |
Ö6 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. | P.4.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Odyolojik ölçümde kullanılan standartlar ve prensipleri |
2 | Odyometreler, teknik özellikleri ve temel çalışma prensipleri-Lab. |
3 | Temel kalibrasyon ve teknik özellikler |
4 | Odyometrelerin performans özellikleri ve temel kalibrasyon ilkeleri |
5 | Akustik immitansmetreler, teknik özellikleri ve temel çalışma prensipleri |
6 | Akustik immitansmetrelerin performans özellikleri ve temel kalibrasyon ilkeleri |
7 | İşitme test odalarının temel akustik özellikleri ve standartları |
8 | Ara Sınav |
9 | Otoakustik Emisyon ölçüm aletinin temel özelikleri ve çalışma prensipleri |
10 | Elektrokokleografi ve Elektronörografinin temel çalışma prensipleri |
11 | İşitsel Beyinsapı Cevabı ölçümü ve temel çalışma prensipleri-Lab. |
12 | Orta ve geç latans ölçümü ve temel çalışma prensipleri |
13 | Vestibüler değerlendirmesinde kullanılan aletlerin temel çalışma prensipleri |
14 | Vestibüler değerlendirmesinde kullanılan aletlerin temel çalışma prensipleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 1. Martin FN, Clark, JG. Introduction to Audiology. Allyn&Bacon,2003 |
2. Dunn HH., Roser RJ., Valette M. Audiology Practice Management. Thieme, 2000. | |
3. Katz J. Handbook of Clinical Audiology. Lippincott Williams and Wilkins, 2002. | |
4. Roser RJ., Valette M., Dunn HH. Audiology Diagnosis Thieme |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 |
---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | 3 | - |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | 3 | - |
Ö3 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 3 | - |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | - | 4 |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | - | 4 |
Ö6 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri meslek hayatında uygular. | - | 4 |