Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01920102 | Özel Gereksinimli Bireyler | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Arife Damla EŞMEKAYA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Arife Damla EŞMEKAYA | - | [email protected] | Pazartesi 13:00-14:00 |
Dersin İçeriği
Bireyin gelişim süreci, işitme kaybının çocuğun gelişimi üzerine etkileri, işitsel rehabilitasyon, işitme engellilerde eğitim yöntemleri, işitme kayıplı bireylerin eğitiminde müzik eğitimi, pediatrik grubu değerlendirmek için kullanılan Odyolojik test bataryası ve etik prensipler.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin işitme engelli bebek ve çocuklarda işitme değerlendirilmesini yapması ve sonrasında uygun rehabilitasyon yaklaşımını yapabilmesi sağlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 1 |
P2 | Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | 1 |
P3 | Odyoloji alanında interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etik prensiplerle etkin katılımla yerine getirir. | 1 |
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 1 |
P5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | P.1.2 | 1 |
Ö2 | Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | P.2.2 | 1 |
Ö3 | Odyoloji alanında interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda uyulması gereken etik prensipleri açıklar. | P.3.1 | 1 |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | P.4.1 | 1 |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri uygun yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | P.5.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Eğitim, özel eğitim tanım, ilkeleri, insidansı |
2 | Özel eğitimin ilkeleri ve özel gereksinimli bireylerin sınıflandırılması |
3 | İşitme kaybının bireyin gelişimi üzerine etkileri |
4 | İşitmenin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu, |
5 | İşitmenin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu, |
6 | İşitmenin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu, |
7 | İşitmenin Değerlendirilmesinde Kullanılan Testler |
8 | Ara Sınav |
9 | İşitme kayıplı bireylerin eğitim programında kullanılan materyaller |
10 | Özel gereksinimli bireyler ve rehabilitasyon süreci |
11 | Özel gereksinimli bireyler ve rehabilitasyon süreci |
12 | Özel gereksinimli bireyler ve rehabilitasyon süreci |
13 | Özel gereksinimli bireyler ve rehabilitasyon süreci |
14 | Özel gereksinimli bireyler ve rehabilitasyon süreci |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Şahin, S., Yaban, E. H., Acar, E. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Bireyselleştirilmiş Öğretim Programları (BÖP). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 69-86. |
Şan, İ. İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | 3 | - | - | - | - |
Ö2 | Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | - | 3 | - | - | - |
Ö3 | Odyoloji alanında interdisipliner ve multidisipliner çalışmalarda uyulması gereken etik prensipleri açıklar. | - | - | 4 | - | - |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | - | - | - | 5 | - |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri uygun yöntem ve tekniklerle değerlendirir. | - | - | - | - | 4 |