Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01920100 | KBB Hastalıkları | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 8 | 8 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Kulak değerlendirme yöntemleri, kulak kepçesi, dış kulak yolu ve orta kulak hastalıkları ve tedavisi, sensöri nöral işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi, nöral işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi, konjenital kulak hastalıkları ve tedavisi.
Dersin Amacı
Dersin Amacı Ders kapsamında; kulak değerlendirme yöntemleri, dış ve orta kulak hastalıkları ve tedavisi, sensöri nöral, nöral ve konjenital işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavileri konularında ayrıntılı bilgi ve beceri kazanma.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 3 |
P2 | Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | 2 |
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 3 |
P5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | P.2.2 | 1 |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | P.4.1 | 1 |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.4.2 | 1 |
Ö6 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | P.5.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kulak değerlendirme yöntemleri |
2 | Dış kulak yolu hastalıkları ve tedavisi I |
3 | Dış kulak yolu hastalıkları ve tedavisi II |
4 | Orta kulak hastalıkları ve tedavisi I |
5 | Orta kulak hastalıkları ve tedavisi II |
6 | Sensörinöral işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi I |
7 | Sensörinöral işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi II |
8 | Ara Sınav |
9 | Ara sınav değerlendirmesi |
10 | Nöral işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi I |
11 | Nöral işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi II |
12 | Konjenital işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi I |
13 | Konjenital işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi II |
14 | Yaşa bağlı işitme kaybına neden olan hastalıklar ve tedavisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 1. Roeser, R.J. (2013). Rooser's Audiology Desk Reference. 2nd Edition, Thieme. |
2. Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 16 | 11 | 176 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 240 | ||
Toplam Yük / 30 | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal bilgilerini uygular. | 5 | - | - | - |
Ö3 | Odyoloji ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu,güvenirliği ve geçerliliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | - | 4 | - | - |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | - | - | 5 | - |
Ö5 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | - | - | 4 | - |
Ö6 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | - | - | - | 5 |