Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01910102 | Temel Odyoloji | 1 | Güz | 1 | 3+0+1 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Ayşenur AYKUL |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders odyolojiye genel bakış, işitmenin ölçülmesi ve değerlendirilmesine yönelik temel bilgileri, kullanılan yöntemleri ve geçmişten günümüze odyolojinin temel konularını içerir.
Dersin Amacı
Ders kapsamında öğrencilere, odyolojinin temelleri hakkında bilgi verilerek mesleki/alan dersleri tanımı ve uygulamaları için kaynak oluşturulmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgi düzeyine sahiptir. | 5 |
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 5 |
P5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | P.4.1 | 1 |
Ö3 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | P.5.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İşitme sisteminin anatomisiniden bahsedilir. |
2 | İşitme sisteminin fizyolojisinden bahsedilir. |
3 | Kemik yolu iletim mekanizmasındna bahsedilir. Saf ses, odyometrik sıfır ve saf ses odyometre terimleri anlatılır. |
4 | İşitme değerlendirmesi yapılırken kullanılan ekipmanlar öğrencilere tanıtılır. Kulaklık çeşitleri, uyaran yöntemleri, odyogramdaki kavramlardan kısaca bahsedilir. |
5 | İşitme Muayenesine Giriş: Kulak muayenesi, odyolojide Havayolu ve Kemikyolu işitme eşikleri kavramlarının tanımı, diyapazon testleri anlatılır |
6 | Odyogram oluşturma öğretilir. İşitme kaybı derecesi, konfigürasyonu ve tipinin odyograma göre nasıl yorumlanacağından bahsedilir. |
7 | Ara Sınav |
8 | Ara Sınav |
9 | Maskeleme anlatılır. Hangi durumlarda maskeleme yapılması gerektiği ve odyolojik maskeleme terimlerinden bahsedilir. |
10 | Odyometrik ölçümde havayolu ve kemikyolu için maskelemenin temel esasları anlatılır ve uygulaması yapılır. |
11 | Odyogram örnekleriyle maskeleme çalışılır. |
12 | Konuşma odyometrisi: İnsan sesi kullanarak odyometrik ölçüm yapma tekniği ve testin temel esasları anlatılır SRT, SDS, UCL, MCL kavramları açıklanır. Uygulama yöntemleri anlatılır. |
13 | Konuşma odyometrisi maskelemenin temel esasları anlatılır ve uygulaması yapılır. |
14 | Öğrenilen konular tekrar edilerek bir bütün haline getirilir. Odyogram üzerinden saf ses odyometri sonuçları ve konuşma testi sonuçları, maske ihtiyacı ve eşikleri karşılaştırılır. |
15 | Final sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | 1. Gelfand, S. A. (2016). Essentials of audiology (4. Bs). New York, NY: Thieme |
2. Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 14 | 5 | 70 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 14 | 6 | 84 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 210 | ||
Toplam Yük / 30 | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgiyi hatırlar. | 5 | - | - |
Ö2 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | - | 5 | - |
Ö3 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | - | - | 5 |