Odyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Odyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01910100 | Anatomi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Taner ZİYLAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dış-orta ve iç kulak yapıları, Larinks anatomisi, oral ve nasal kavite anatomisi, vestibüler sistem anatomisi, nöroanatomi
Dersin Amacı
Anatomi dersinde; işitme konuşma ve vestibüler sistemi oluşturan anatomik yapılar ile ilgili bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri kullanarak sorumluluk alır. Bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütme becerisine sahiptir. | 2 |
P5 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | P.4.1 | 1 |
Ö2 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | P.4.2 | 1 |
Ö3 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | P.5.2 | 1 |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | P.5.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Genel anatomi bilgisi |
2 | Terminoloji |
3 | İskelet sistemi |
4 | Kas sistemi |
5 | Kulak anatomisi |
6 | Larinks anatomisi |
7 | Oral bölge anatomisi |
8 | Ara Sınav |
9 | Nasal bölge anatomisi |
10 | Solunum sistemi anatomisi |
11 | Sinir sistemi anatomisi (telencephalon ve diencephalon) |
12 | Sinir sistemi (cerebellum, mecencephalon, pons, medulla oblangata) |
13 | Sinir sistemi (medulla spinalis ve periferik sinir sistemi) |
14 | Sinir sistemi (kranial sinirler) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Atlas of Human Anatomy Netter FH, Novartris, New Jersey, 1997.2nd Edition. |
Clinically Oriented Anatomy. Moore KL, Dalley DF Lippincot Williams&Wilkins, London, 1999 40th Edition. | |
Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner, ODTÜ Yayıncılık, 2004. | |
Gray`s Anatomy. Williams PL, Warwick R, Dyson M, Bannister LH, London, New York, Churchill-Livingstone,1995. 38th Edition | |
Ozan Anatomi Ozan H, Nobel Kitabevi, İstanbul, 2004. | |
Sobotta İnsan Anatomisi Atlası, Cilt I-II Putz R, Pabst R (Türkçe Çeviri: Arıncı K, Elhan A), İstanbul, Beta Basım Yayım Dağıtım, 2000.. | |
Tez konusu ile ilgili literatür | |
1. Sobotta İnsan Anatomisi Atlası, Cilt I-II Putz R, Pabst R (Türkçe Çeviri: Arıncı K, Elhan A), İstanbul, Beta Basım Yayım Dağıtım, 2000.. | |
2. Fonksiyonel Nöroanatomi Doğan Taner, ODTÜ Yayıncılık, 2004. | |
3. Clinically Oriented Anatomy. Moore KL, Dalley DF Lippincot Williams&Wilkins, London, 1999 40th Edition. | |
4. Atlas of Human Anatomy Netter FH, Novartris, New Jersey, 1997.2nd Edition. | |
5. Gray`s Anatomy. Williams PL, Warwick R, Dyson M, Bannister LH, London, New York, Churchill-Livingstone,1995. 38th Edition | |
6. Ozan Anatomi Ozan H, Nobel Kitabevi, İstanbul, 2004. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 |
---|---|---|---|
Ö1 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgileri açıklar. | 3 | - |
Ö2 | Odyoloji alanında edindiği lisans düzeyindeki bilgilerin farklılıklarını ayırt eder. | 3 | - |
Ö3 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri yorumlar. | - | 3 |
Ö4 | Odyoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki bilgileri hatırlar. | - | 3 |