Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900002 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Koor. REKTÖRLÜK |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | C-233 | [email protected] | 7472 | Çarşamba 14.00-15.00 |
Dersin İçeriği
Osmanlı Devleti'nin kuruluşu ve gerilemesi; Avrupa'nın yükselişi karşısında Osmanlı Devleti'nin girişimleri; Osmanlı Devleti'nin yıkılışı; Mondros Ateşkes Antlaşması ve sonrasındaki gelişmeler; Atatürk'ün Anadolu'daki faaliyetleri: Kurtuluş Savaşı'nın hazırlıkları; TBMM'nin açılması; Kurtuluş Savaşı Dönemi ve cepheleri içermektedir.
Dersin Amacı
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk'ün, çağdaş uygarlık düzeyine çıkma hedefi doğrultusunda gerçekleştirdiği Milli Mücadele'nin anlam ve öneminin kavranmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Atatürk İlkeleri ve Türk İnkılap Tarihi konularında eleştirel düşünme ve araştırma becerilerini kullanarak kendi mesleki ve kişisel gelişimini destekleyecek bilgi ve yaklaşımları tanımlar | P.14.31 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kavramlar ve Osmanlı Devleti'nin temel dinamikleri. |
| 2 | Osmanlı Klasik döneminde toplum yapısı. |
| 3 | Avrupa Gelişmeleri, Sanayi İnkılabı ve Fransız İhtilali |
| 4 | Yeni Osmanlılar, Tanzimat ve Islahat Fermanları ve İttihat ve Terakki Cemiyeti |
| 5 | I.ve II. Meşrutiyet Dönemi, Trablusgarp ve Balkan muharebeleri |
| 6 | I. Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi |
| 7 | Wilson Prensipleri, Paris Konferansı |
| 8 | Millî Mücadele'ye Hazırlık Dönemi |
| 9 | Mitingler ve Kongreler |
| 10 | Meclis-i Mebusanın Açılışı ve Misak-ı Milli |
| 11 | TBMM'nin Açılışı ve Teşkilat-ı Esasiye Kanunu |
| 12 | Doğu ve Batı cephesinde askeri harekatlar |
| 13 | Millî Mücadele devresinde yapılan Antlaşmalar |
| 14 | Lozan Antlaşması ve Cumhuriyet'in ilanı. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınları, 2016, Konya; M. Kemal Atatürk, Nutuk, |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P14 |
|---|---|---|
| Ö1 | Atatürk İlkeleri ve Türk İnkılap Tarihi konularında eleştirel düşünme ve araştırma becerilerini kullanarak kendi mesleki ve kişisel gelişimini destekleyecek bilgi ve yaklaşımları tanımlar | 5 |
