Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99501013 | Alternatif Tedaviler | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Beril YAVUZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
-
Dersin Amacı
-
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 3 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı |
| 2 | Alternatif tedavi tanımı ve tarihçesi |
| 3 | Alternatif tedavi çeşitleri |
| 4 | Kadın sağlığı ile ilgili alternatif tıp yaklaşımları |
| 5 | Gebelik ile ilgili alternatif sağlık yaklaşımları |
| 6 | Doğum ve sonrası dönemde alternatif sağlık yaklaşımları |
| 7 | Jinekolojik onkolojide kullanılabilen alternatif sağlık yaklaşımları |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Terapötik dokunma |
| 10 | Meditasyon |
| 11 | Aromaterapi ve fitoterapi |
| 12 | Hypnobırthıng |
| 13 | Anne bebek yogası |
| 14 | Masajlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Biana, C. B., Cecagno, D., Porto, A. R., Cecagno, S., Marques, V. D. A., & Soares, M. C. (2021). Non-pharmacological therapies applied in pregnancy and labor: an integrative review. Revista da Escola de Enfermagem da USP, 55, 1-11. |
| Corrigan, L., Moran, P., McGrath, N., Eustace-Cook, J., & Daly, D. (2021). Hamilelik yoga müdahalelerinin özellikleri ve etkinliği: Sistematik bir inceleme ve meta-analiz. Research Square. 1, 1-22. | |
| Öztürk H, Şaylıgil Ö. (2016). Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamaları Yönetmeliği'nin etik açıdan değerlendirilmesi. Turkiye Klinikleri J Med Ethicc, 24(1), 1-10. | |
| Şahin, S. (2017). Geleneksel, tamamlayıcı, alternatif tıp uygulamalarına genel bir bakış. Türk Aile Hek Dergisi, 21(4), 159-162. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
