Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99500008 | Sağlıkta Araştırma ve Biyoistatistik | 3 | Güz | 5 | 2+0+2 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Berna BAYIR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Berna BAYIR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Temel istatistiksel kavramları, tanımlayıcı istatistikleri, tablo ve grafik oluşturmayı ve yorumlamayı, örnekleme yöntemleri ve örneklem dağılımları, standart hata ve güven aralıkları kavramları, parametrik ve nonparametrik hipotez testleri, korelasyon ve basit doğrusal regresyon çözümlemesi konuları işlenerek, sağlık alanında uygulamaları yapılacaktır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; sağlık bölümü Lisans öğrencilerine, temel Biyoistatistik konularını anlatılarak öğrencilerin bu konularda uygulama bilgi ve becerisi kazandırmaktır. Bu ders ile öğrenciler temel istatistik konularında veri değerlendirme analiz bilgi ve becerisi kazanacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
| P5 | Mesleki uygulama, eğitim, yönetim ve araştırmalarda bilişim, bakım teknolojileri ve yenileşimi (inovasyon) izler ve kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | SPSS programı uygulayarak tanımlayıcı istatistik yapar, yorumlar değerlendirir. | P.2.29 | 1 |
| Ö2 | İstatistik ve araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları bilir. | P.5.15 | 1 |
| Ö3 | Araştırmayı tasarlarken araştırma desenini, literatür taraması yapmayı, hedef kitleyi belirlemeyi ve veri toplama yöntemlerini bilir. | P.5.16 | 1 |
| Ö4 | Veri toplama aracı hazırlamayı ve veri toplama yöntemlerini bilir. | P.5.4 | 1,4 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İstatistik ve Biyoistatistiğe Giriş, Tanımlar ve Temel Kavramlar |
| 2 | Frekans Tabloları, Çapraz Tablo, Tek ve İki Değişkenli Grafikler |
| 3 | Şekil ve Grafikler |
| 4 | Merkezi Eğilim Ölçüleri |
| 5 | Dağılım Ölçüleri |
| 6 | Normal dağılım, Standart Normal dağılım ve Olasılıkta Kullanımı |
| 7 | Örnekleme Yöntemleri |
| 8 | Nokta Tahmin ve Aralık Tahmini |
| 9 | Hipotez Testleri Temel Kavramları |
| 10 | Parametrik Hipotez Testlerine Giriş |
| 11 | Parametrik Hipotez Testleri - SPSS |
| 12 | Nonparametrik Hipotez Testleri - SPSS |
| 13 | Korelasyon Analizi - SPSS |
| 14 | Regresyon Analizi - SPSS |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Özdamar, K., SPSS ile Biyoistatistik, 2015, 10.Karagöz, Y., 2015, SPSS 22 Uygulamalı Biyoistatistik, 2. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım. Baskı, Nisan Kitabevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 14 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 14 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 14 | 1 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 14 | 1 | 14 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 14 | 1 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 98 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,27 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | SPSS programı uygulayarak tanımlayıcı istatistik yapar, yorumlar değerlendirir. | 5 | - |
| Ö2 | Veri toplama aracı hazırlamayı ve veri toplama yöntemlerini bilir. | - | - |
| Ö3 | İstatistik ve araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları bilir. | - | 5 |
| Ö4 | Araştırmayı tasarlarken araştırma desenini, literatür taraması yapmayı, hedef kitleyi belirlemeyi ve veri toplama yöntemlerini bilir. | - | 5 |
