Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02081413 | Gerontoloji Hemşireliği | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Evre YILMAZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Evre YILMAZ | B-Z28 | [email protected] | 7722 | Çarşamba 11:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Gerontoloji hemşireliği, yaşlanma teorileri, sistem Fonksiyonlarında Yaşla İlişkili Değişiklikler ve Hemşirelik Bakımı, Mental Sağlık Sorunları ve Hemşirelik Bakımı, Farmakoterapi, Geriatrik Sendromlar, Psikososyal Gereksinimler ve Yaşlılarda Sağlık Bakım Kuruluşları, Yaşlılarda Etik ve Hukuksal Konular, Geriatrik Rehabilitasyon, Yaşlı Bireyin Yaşam Kalitesi
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere geriatri hemşireliğinde yeterli bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ayrıca yaşlanma teori ve kavramlarını, süreçle ilgili problemleri, fizyolojik ve psikolojik değişiklikleri tanımlamak, uygun hemşirelik girişimlerini öğrenme, yaşlı bakımında yasal ve etik boyutu açıklamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. | 5 |
| P4 | Sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla mesleki değerler ve etik ilkelere uygun bir şekilde karşılar. | 5 |
| P6 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda birey, aile, toplum, meslektaşlar, sağlık ekibinin diğer üyeleri, kurum ve kuruluşlar ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Yaşlılığın normal/patolojik değişimlerle sonuçlanan fizyolojik yönlerini tanımlar ve önemli geriatrik semptomların, yaşlı birey ve aileleri üzerindeki etkilerini saptayabilir. | P.2.34 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Gerontoloji Hemşireliğine Genel Bakış |
| 2 | Sağlığın Korunması |
| 3 | Sağlıklı ve Aktif Yaşlanma |
| 4 | Yaşlı İstismarı ve İhmali |
| 5 | Yaşlı ayrımcılığı |
| 6 | Yaşlılık Döneminde Koruyucu Sağlık Bakımı |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Geriatrik Sendromlar |
| 9 | Geriatrik Döneme ilişkin Hemşirelik Bakımı |
| 10 | Etik ve Yaşlanma |
| 11 | Geriatrik Rehabilitasyon ve Yaşlı Bakım Kurumları |
| 12 | 60+ Tazelenme Üniversitesi |
| 13 | Türkiye'de ve Avrupa'da Profesyonel Yaşlı Bakımı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ahmet Turan Işık, Alan Walker, Gerontoloji - Bakım ve Sağlık - Cilt 2 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 6 | 6 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 138 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,60 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 |
|---|---|---|
| Ö1 | Yaşlılığın normal/patolojik değişimlerle sonuçlanan fizyolojik yönlerini tanımlar ve önemli geriatrik semptomların, yaşlı birey ve aileleri üzerindeki etkilerini saptayabilir. | 5 |
