İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02081410 Sağlık Eğitimi 4 Bahar 8 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Toplumda sağlığı ilgilendiren olayları tanımlama.
Dersin Amacı
Sağlık eğitimi kavramlarını açıklar, bu kavramların meslek içi nasıl kullanılacağını öğretir. Eğitimin yöntem ve araçlarını anlatır. Yetişkin ve çocuk eğitiminin temel özelliklerini öğretir. Sağlık kavramlarını her yönüyle incelemeyi amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. 3
P2 Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3
P3 Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. 5
P6 Sağlık hizmetlerinin sunumunda birey, aile, toplum, meslektaşlar, sağlık ekibinin diğer üyeleri, kurum ve kuruluşlar ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. 5
P10 Hemşirelik uygulamalarında öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini kullanır. 5
P13 Toplum sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sağlık/hastalık kavramlarını ve sağlık eğitiminde sık kullanılan kuramları bilir. P.1.40 1
Ö2 Sağlık/hastalık kavramlarını ve sağlık eğitiminde sık kullanılan kuramları bilir. P.2.32 1
Ö3 Toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesinin önemini bilir ve toplumun yapısını değerlendirerek uygun sağlık eğitimi tekniklerini belirler. P.3.55 1
Ö4 Bireysel özelliklere göre vermesi gereken doğru sağlık eğitimi yöntemini bilir. P.6.18 1
Ö5 Sağlık/hastalık kavramlarını ve sağlık eğitiminde sık kullanılan kuramları bilir. P.10.21 1
Ö6 Toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesinin önemini bilir ve toplumun yapısını değerlendirerek uygun sağlık eğitimi tekniklerini belirler. P.10.22 1
Ö7 Bireysel özelliklere göre vermesi gereken doğru sağlık eğitimi yöntemini bilir. P.10.23 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sağlık Eğitiminin Tanımı
2 Sağlık Davranışı
3 Genel Eğitim Teorileri, Sosyal Öğrenme Teorisi, Bilişsel Teori, Hümanist Teori, Gelişim Teorisi
4 Sağlık Davranışı Modeli
5 Sağlık İnanç Modeli
6 Planlı Davranış Modeli
7 Sağlık Davranışında Değişiklik
8 Sağlığı Teşvik Etmek, Sağlıklı Davranış Tarzları, Sağlıklı Davranış Becerileri
9 Yetişkin Eğitimi, Yetişkin Eğitiminde Genel İlkeler
10 Sağlık Davranışında Sosyal Medya ve Televizyon Programları
11 Sağlığın Psikososyal Belirleyicileri
12 Sağlık Davranışının Belirlenmesinde Sosyokültürel Faktörler, Sağlıkta Geleneksel Aile Yapılarına Yaklaşım
13 Görsel ve İşitsel Eğitim Materyali Örneklerinin Sunulması, Materyal Fikirlerin Tartışılması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Özden M (2013). Sağlık Eğitimi. Ayrıntı Basımevi, 20. Baskı Ankara
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 14 4 56
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 144
Toplam Yük / 30 4,80
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P6 P10
Ö1 Sağlık/hastalık kavramlarını ve sağlık eğitiminde sık kullanılan kuramları bilir. 3 3 - - 5
Ö2 Sağlık/hastalık kavramlarını ve sağlık eğitiminde sık kullanılan kuramları bilir. 3 3 - - 5
Ö3 Toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesinin önemini bilir ve toplumun yapısını değerlendirerek uygun sağlık eğitimi tekniklerini belirler. - - 5 - 5
Ö4 Bireysel özelliklere göre vermesi gereken doğru sağlık eğitimi yöntemini bilir. - - - 5 5
Ö5 Sağlık/hastalık kavramlarını ve sağlık eğitiminde sık kullanılan kuramları bilir. 3 3 - - 5
Ö6 Toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesinin önemini bilir ve toplumun yapısını değerlendirerek uygun sağlık eğitimi tekniklerini belirler. - - 5 - 5
Ö7 Bireysel özelliklere göre vermesi gereken doğru sağlık eğitimi yöntemini bilir. - - - 5 5