İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02080405 Seminer 4 Bahar 8 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Serap SAYAR
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Serap SAYAR B-Z31 [email protected] 7629
Dersin İçeriği
Bu ders; etkili değişimin felsefesi, örgütlerin değişime katılacak kişileri hazırlamaya yardımcı olacak yol gösterici ilkeleri, eylem planlarını oluşturacak ögeleri ve yararlarını, başarılı değişim sağlamış kuruluş örneklerini içerir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin kurumsal ve mesleksel düzeyde kalıcı değişim gerektiren durumlarda liderlik için gerekli özellikleri tanımalarına, bunları gelecekte hemşirelik uygulamalarında kullanabilmelerine katkı sağlanmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. 4
P2 Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
P6 Sağlık hizmetlerinin sunumunda birey, aile, toplum, meslektaşlar, sağlık ekibinin diğer üyeleri, kurum ve kuruluşlar ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sık görülen kronik hastalıkların oluş nedenleri, komplikasyon ve hemşirelik bakımındaki bütünlüğün farkında olur. P.1.64 1
Ö2 Kuramsal bilgi ve becerileri hasta bakımında ve hasta ile iletişimde bütünleşik kullanma becerisi kazanır P.2.3 1
Ö3 Olumlu, olumsuz hasta-öğrenci etkileşimlerinin farkında olur. P.6.23 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş ve dersin tanıtımı
2 Grup 1.Sunum ve Tartışma : Değişimde Yol gösterici ilkeler 1
3 Grup 2. Sunum ve Tartışma : Değişimde Yol gösterici ilkeler 2
4 Grup 3. Sunum ve Tartışma: Vizyonun İ-K-E-A ilkeleriyle İlişkilendirilmes
5 Grup 4. Sunum ve Tartışma : Gündelik Uygulamalar (Senaryolar 1, 2, 3)
6 Grup5. Sunum ve Tartışma : Ne oldu?
7 Ara Sınav
8 Tatil
9 Grup 6. Sunum ve Tartışma : Mevcut Tüm Unsurlar
10 Grup 7. Sunum ve Tartışma : Doğru Soruları Sorma
11 Grup 8. Sunum ve Tartışma : Büyük Ölçekli Değişimin Uygulanması: İlişki Temelli Bakım Senaryosu
12 Grup 9. Sunum ve Tartışma : Büyük Ölçekli Değişimin Uygulanması: İlişki Temelli Bakım Senaryosu
13 Grup 10. Sunum ve Tartışma : Değişimi Sürdürmek İçin Stratejiler
14 Dersin değerlendirilmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar FELGEN, Jane. (2007). Leading Lasting Change. Creative Health Care Management. Second printing USA: 2009, ISBN-13: 978-1-886624-12-2
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 14 1 14
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 70
Toplam Yük / 30 2,33
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P6
Ö1 Sık görülen kronik hastalıkların oluş nedenleri, komplikasyon ve hemşirelik bakımındaki bütünlüğün farkında olur. 4 - -
Ö2 Kuramsal bilgi ve becerileri hasta bakımında ve hasta ile iletişimde bütünleşik kullanma becerisi kazanır - 5 -
Ö3 Olumlu, olumsuz hasta-öğrenci etkileşimlerinin farkında olur. - - 4