Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02080403 | Klinik/Saha Çalışması | 4 | Bahar | 8 | 0+24+0 | 12 | 12 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Berna BAYIR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini ve bunları seviyesine uygun şekilde kullanabileyi sağlayan aktiviteler içerir.
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin günlük hayatta karşılaşabilecekleri konuları anlayabilmesi ve bu durumlara uygun yanıtlar verebilmesini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 4 |
| P3 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. | 5 |
| P6 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda birey, aile, toplum, meslektaşlar, sağlık ekibinin diğer üyeleri, kurum ve kuruluşlar ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenci dönem içinde aldığı eğitimleri ve el becerilerini uygular. | P.1.12 | 7 |
| Ö2 | Öğrenci klinik ortamda çalışma imkânı bulur. | P.3.10 | 7 |
| Ö3 | Öğrenci sağlık çalışanları ve hemşirelerle iletişim ve işbirliğini uygulayarak öğrenir. | P.6.1 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Klinik Uygulama |
| 2 | Klinik Uygulama |
| 3 | Klinik Uygulama |
| 4 | Klinik uygulama |
| 5 | Klinik Uygulama |
| 6 | Klinik uygulama |
| 7 | Vize haftası |
| 8 | Klinik uygulama |
| 9 | Klinik Uygulama |
| 10 | Klinik Uygulama |
| 11 | Klinik Uygulama |
| 12 | Klinik uygulama |
| 13 | Klinik Uygulama |
| 14 | Klinik Uygulama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders kitapları ve dönem için uygulama notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 14 | 100 (%) |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 14 | 1 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 14 | 5 | 70 |
| Uygulama | 14 | 20 | 280 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 364 | ||
| Toplam Yük / 30 | 12,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 12 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P6 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenci dönem içinde aldığı eğitimleri ve el becerilerini uygular. | 4 | - | - |
| Ö2 | Öğrenci klinik ortamda çalışma imkânı bulur. | - | 5 | - |
| Ö3 | Öğrenci sağlık çalışanları ve hemşirelerle iletişim ve işbirliğini uygulayarak öğrenir. | - | - | 4 |
