Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02061315 | Çevre Tasarım/Çevre Bilgisi | 3 | Bahar | 6 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TÜRKYILMAZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TÜRKYILMAZ | B-Z31 | [email protected] |
Dersin İçeriği
Çevrenin Tanımı ve Çevre ile İlgili Kavramlar, Ekosistem, Ekosistemlerde Enerji Kavramı, Ekolojik Döngüler, Ekolojik Döngüler ve Çevre Sağlığı, Toplum - Kalkınma - Çevre İlişkileri, Çevre Sorunlarının Ortaya Çıkmasındaki Temel Faktörler, Türkiye'de ve Dünyada Çevre Sorunları, Çevre Kirliliği, Çevre Kirliliğinin Sınıflandırılması, Çevre Sorunlarına Küre ve Ülke Ölçeğinde Çözüm Arayışları
Dersin Amacı
Çevre kavramı, çevre sorunları ve bu konuda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini oluşturmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P11 | Doğal çevre ve biyo-çeşitliliğin korunması, insan onuru ve kültürel değerlere saygı, sosyal adalet, sosyoekonomik konularına duyarlıdır. | 4 |
| P14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Çevre tanımı ve çevresel kavramları bilir. | P.11.28 | 1 |
| Ö2 | Ekosistem ekolojik döngüler ve çevresel sorunları tanımlar. | P.11.29 | 1 |
| Ö3 | Çevre kirliliği ve çevre sorunlarına yönelik çözüm yaklaşımlarını tanımlar. | P.11.30 | 1 |
| Ö4 | İklim değişikliklerini, çevre ve sağlık üzerindeki etkilerini bilir. | P.14.29 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çevrenin Tanımı ve Çevre ile İlgili Kavramlar |
| 2 | Ekosistem, Ekosistemlerde Enerji Kavramı |
| 3 | Ekolojik Döngüler |
| 4 | Ekolojik Döngüler ve Çevre Sağlığı |
| 5 | Toplum - Kalkınma - Çevre İlişkileri |
| 6 | Çevre Sorunlarının Ortaya Çıkmasındaki Temel Faktörler |
| 7 | Vize Sınavı |
| 8 | Türkiye'de ve Dünyada Çevre Sorunları |
| 9 | Çevre Kirliliği, Çevre Kirliliğinin Sınıflandırılması |
| 10 | Çevre Sorunlarına Ülke Ölçeğinde Çözüm Arayışları |
| 11 | İklim değişikliğinde temel kavramlar, İklim değişikliği: Nedenleri, Sonuçları ve önleyici adımlar |
| 12 | Sağlık ve İklim Değişikliği |
| 13 | Çevresel Etki Değerlendirmesi |
| 14 | İklim değişikliğinin insan sağlığına etkileri |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | FISCHER Ernst, Sanatın Gerekliliği, 1980, İstanbul: e yayınları / toplum ve sanat dizisi |
| KARPUZ Haşim, Arkeoloji Sanat Tarihi ve El Sanatlarında Bilimsel Araştırma Teknikleri, 2015, Konya: Selçuk Üniversitesi Yaşatma ve Geliştirme Vakfı | |
| TURANİ Adnan, Sanat terimleri Sözlüğü, 1975, Ankara: Toplum Yayınevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 8 | 8 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 4 | 7 | 28 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 14 | 2 | 28 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P11 | P14 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Çevre tanımı ve çevresel kavramları bilir. | 4 | - |
| Ö2 | Ekosistem ekolojik döngüler ve çevresel sorunları tanımlar. | 4 | - |
| Ö3 | Çevre kirliliği ve çevre sorunlarına yönelik çözüm yaklaşımlarını tanımlar. | 4 | - |
| Ö4 | İklim değişikliklerini, çevre ve sağlık üzerindeki etkilerini bilir. | - | 4 |
