İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02060306 Beslenmede Hemşirelik Yaklaşımları 3 Bahar 6 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hatice BALCI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Hastalık Durumlarında Beslenmenin Önemi, Standart Hastane Diyetlerinin İçerikleri, Beslenme İmmün Sistem Etkileşimi ve Enfeksiyon Hastalıklarında Beslenme, Gastrointestinal Sistem Hastalıklarında Beslenme, Besin Duyarlılıkları ve Alerjilerde Beslenme, Böbrek Hastalıklarında Beslenme, Şişmanlık ve Tedavisi, Zayıflık, Yeme Davranışı Bozuklukları ve Tedavisi, PEM ve Tedavisi, Beslenme Anemileri ve Korunma, İyot yetersizliği sorunları ve Önlenmesi, Kalp-Damar Hastalıklarında Beslenme, Hipertansiyon ve Beslenme, Diyabet ve Diyet Tedavisi, Metabolik Sendrom ve Beslenme, Kanser ve Beslenme, Sinir Sistemi Hastalıklarında Beslenme, Kas-İskelet Sistemi Hastalıklarında Beslenme, Yanıklarda Beslenme
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı diyet tedavisine gerek duyulan hastalıkların toplumdaki yaygınlığı, nedenleri, diyet tedavisi ve korunma önerileri hakkında bilgi vererek öğrencilere hasta ve sağlıklı bireylerin yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayabilme becerileri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Beslenme ile ilgili temel kavramları ve besin öğelerini anlar. P.3.37 1
Ö2 Beslenmenin sağlıkla ilişkisini kavrar. P.3.38 1
Ö3 Akut ve kronik sağlık sorunlarında beslenmeye ilişkin hemşirelik girişimlerini planlar. P.3.40 1
Ö4 Akut ve kronik sağlık sorunlarında beslenme yaklaşımlarını bilir. P.10.15 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Beslenme ile ilgili kavramlar
2 Besin Ögeleri
3 Sindirim sistemi hastalıklarında beslenme
4 Kalp damar hastalıklarında beslenme
5 Böbrek hastalıklarında beslenme
6 Onkolojik hastalıklarda beslenme
7 Diyabetli kişilerde beslenme
8 Ara sınav
9 Gebe ve emziklilerde beslenme
10 Bebek ve çocuklarda beslenme
11 Yaşlılarda beslenme
12 Zayıf ve şişman kişilerde beslenme
13 Yanıklarda ve alerji durumunda beslenme
14 Yıl sonu sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T,Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 4. baskı, Hatiboğlu Yayınevi,Ankara,2002.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 14 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 14 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 14 1 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 14 1 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 14 1 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 70
Toplam Yük / 30 2,33
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P10
Ö1 Beslenme ile ilgili temel kavramları ve besin öğelerini anlar. 5 -
Ö2 Beslenmenin sağlıkla ilişkisini kavrar. 5 -
Ö3 Akut ve kronik sağlık sorunlarında beslenmeye ilişkin hemşirelik girişimlerini planlar. 5 -
Ö4 Akut ve kronik sağlık sorunlarında beslenme yaklaşımlarını bilir. - 5