İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02041206 Çocuk İstismarı ve İhmali 2 Bahar 4 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice YALÇIN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hatice YALÇIN - [email protected]
Dersin İçeriği
İstismar ve ihmal ile ilgili temel kavramlar, çocuklarda fiziksel, duygusal, cinsel istismar belirtileri ve çocuğa yaklaşım; istismara en sık maruz kalan mesleklerden biri olarak hemşirelik, malpraktis, çocuklarda atravmatik bakım.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; çocuklara yönelik istismar ve ihmal konularında temel kavramları hakkında ortak bir anlayış geliştirmek; hemşirenin fiziksel, duygusal, ekonomik, cinsel istismar ve ihmal belirtilerini tanımalarını sağlayan bilgiler sunmak ve sağlık profesyonelleri olarak çocuk istismar ve ihmali konusunda donanımlı, yetkin elemanlar yetiştirebilmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. 4
P14 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. 5
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İstismar ve ihmal nedir? (Tanımı, açıklaması, konunun önemi)
2 Çocukların genel gelişim özellikleri yaş dönemlerine göre istismar ve ihmalden etkilenme durumları
3 Fiziksel istismar nedir, belirtileri, ayırt edici özellikler, hemşirenin sorumlulukları
4 Duygusal istismar nedir, belirtileri, ayırt edici özellikler, hemşirenin sorumlulukları
5 Cinsel istismar nedir, belirtileri, ayırt edici özellikler, hemşirenin sorumlulukları
6 Cinsel istismara yol açabilecek cinsel işlev bozuklukları
7 Fiziksel, duygusal ve cinsel istismarın çocuklar üzerindeki etkileri, depresyon, kaygı, fobi bozuklukları
8 Ara sınav
9 Fiziksel, duygusal ve cinsel istismarın çocuklar üzerindeki etkileri, depresyon, kaygı, fobi bozuklukları
10 İstismar mağduru çocukların bakım ve korunma işlemlerinin yürütüldüğü kurumlardan gelen yetkililerle söyleşi
11 Çocuk ihmali nedir? Hemşirenin yükümlülükleri
12 Engelli ve riskli gruptaki çocukların istismar ve ihmali
13 Çocuklarda atravmatik bakım ve malpraktis, hemşirenin sorumlulukları
14 Genel tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bertan, N., Lokumcu, H. (2010). İhmal ve İstismarın Boyutları. Ankara: Nobel yayınları.
Gürhan, N. (2013). Her Yönüyle Çocuk İstismar ve İhmali, Ankara: Nobel Yayınları.
Konakçı, B. (2013). Çocuk İhmal Edilirse Ne Olur. İstanbul: Ses yayınları
McCorney, J.W. (2011). Child Abuse. Toronto: Bestrend Publishier.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5