İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02040208 Hemşirelikte Estetik Bilme 2 Bahar 4 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Nurgün PLATİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Nurgün PLATİN - [email protected]
Dersin İçeriği
Hemşirelikte estetik bilgiye ilişkin giriş yapıldıktan sonra, estetikte temel kavramlar, süreç olarak estetik bilme, estetik-sanat kavramları
Dersin Amacı
Öğrenciyi, hemşireliğin estetik ve sanat boyutu ile tanıştırmak, hemşirelikte duyuşsal boyutu kazanama yollarını deneterek, klinik uygulamada karşılaşılan durumları anlamlandırma ve yorumlamaya hazırlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. 4
P4 Sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla mesleki değerler ve etik ilkelere uygun bir şekilde karşılar. 4
P10 Hemşirelik uygulamalarında öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini kullanır. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Estetik ve hemşirelikte estetik kavramlarını kavrama P.2.1 1
Ö2 Hemşireliğin sanat yönünü kavrama P.2.2 1
Ö3 Hemşirelikte sanatın yerini ve türünü kavrama P.2.3 1
Ö4 Hemşirelikte algılama ve anlamlandırma becerilerini geliştirme P.2.4 1
Ö5 Grup çalışması yapma P.10.5 5
Ö6 Grup çalışmasını grupça sunma P.10.6 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Hemşirelikte estetik bilginin hemşirelik literatüründe yorumlanması,
2 Estetik bilmede temel kavramlar
3 Estetik deneyimin öğeleri
4 Sanat ve hemşirelik sanatı,
5 Şiir yorumlama (Kızamık Ağıdı)
6 Öykü yorumlama (İletişim öyküsü)
7 Ara Sınavı
8 Öykü yorumlama (Diyabet öyküsü)
9 Resim Yorumlama (Salvador Dali)
10 Öykü Yorumlama (Diyabet öyküsü)
11 Hastalık Yorumlama (Hastalık öyküsü)
12 Öykü Yorumlama (Hayata tutunma öyküsü)
13 Hemşireliğin sanata dönüştürülmesi
14 Hemşireliğin sanata dönüştürülmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Basford, L., Slein, O.,(Ed.) (2003) Theory and Practice in Nursing.
Chinn, P., Kramer, MK. Theory and Nursing Integrated Knowledge Development (5th ed.), Mosby, St Louis.
Chinn, P.,Watson, J. (Ed.) (1994), Art and Aesthetics in Nursing, National League for Nursing Press Pub. No. 14-2611, New York,
Cody, W., (Ed.), (4th Ed.),(1999), Phılosophical and theoretical Perspectives for Advanced Nursing Practice, Jones and Bartlett Publishers, Sudbary, 2006.
Purnell, M., (2014), On Creativity, Journal of Art and Aesthetics in Nursing and Health Sciences, 2(1) Fall p. 4
Reed, P, Crawford, Shearer, NB, (2009), Perspectives on NUrsing Theory, Lippincott Williams and Wilkins.
Yakıncı, C., ve Ark. Tarafından derlenen öykü kitapları. Akademisyen Kitapevi, İnönü Üniversitesi Yayınları, Logos Yayıncılık, Türk Çocuk Gastroenteroloji Hepatoloji ve Beslenme Derneği Yayınları. Her hastalık bir hikayedir Her hastalık bir hikayedir ANILAR Sindirim öyküleri Sağlık ve İletişim Öyküleri Hayata tutunma öyküleri (2016) Sahibinden Diyabet Öyküleri
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 70 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 1 1
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P10
Ö1 Estetik ve hemşirelikte estetik kavramlarını kavrama - -
Ö2 Hemşireliğin sanat yönünü kavrama - -
Ö3 Hemşirelikte sanatın yerini ve türünü kavrama - -
Ö4 Hemşirelikte algılama ve anlamlandırma becerilerini geliştirme - -
Ö5 Grup çalışması yapma - -
Ö6 Grup çalışmasını grupça sunma - -