İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02031201 Kendini Tanıma ve İletişim 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Konu anlatımı, atölyeler ve tartışmadır.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim BİLKAY
Yardımcı(lar) Arş.Gör. Esra ÜNAL, Arş.Gör. Ayşenur DEMİR KÜÇÜKKÖSELER
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim BİLKAY B-BZ33 [email protected] 7365
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin kendilerini tanımaları, duygularını ifade etmeleri ve sağlıklı kişilerarası ilişkiler kurmaları amacıyla; iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik deneyimsel, yaratıcı ve farkındalık temelli etkinlikleri içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencinin kendini (benliğini), değerlerini tanıma yoluyla kazandığı etkili iletişim becerilerini kullanarak diğer insanlarla daha olumlu kişisel ve mesleki ilişkiler kurmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 Sağlık hizmetlerinin sunumunda birey, aile, toplum, meslektaşlar, sağlık ekibinin diğer üyeleri, kurum ve kuruluşlar ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 İletişim becerilerini geliştirmek amacıyla kendini tanıma ve ilgili becerileri etkin bir şekilde uygular ve değerlendirir. P.6.30 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 ‣ Tanışma, dersin tanıtımı, dersle ilgili genel hedef ve planlamalar hakkında bilgi verilmesi
2 ‣ Kendini tanıma ve kimlik gelişim
3 ‣ İletişim tarzları
4 ‣ Beden dili ve sözsüz iletişim
5 ‣ Anda kalma ve farkındalık
6 ‣ Duyguları tanıma ve ifade etme
7 ‣ Öfke ve yönetimi
8 ARA SINAV
9 ‣ Empati kurma ve etkin dinleme
10 ‣ Kişisel değerler
11 ‣ Sınır koyma ve kişisel alan farkındalığı
12 ‣ Stres yönetimi ve öz şefkat
13 ‣ Kişilerarası ilişkilerde nezaket
14 YARIYIL SONU SINAVI
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Yeniden İnsan İnsana. (2021) Doğan Cüceloğlu Remzi Kitabevi (64. Basım)
Kendin Olmanın Dayanılmaz Hafifliği (2020) Ferhat Jak İçöz. Doğan Egmont Yayıncılık.
Hayat (2019) Engin Geçtan Metis Yayınları, 16. Baskı
İnsan Olmak (2019) Engin Geçtan Metis Yayınları, 17. Baskı
Hayatı Yeniden Keşfedin – Jeffrey Young, Janet Klosko. Psikonet Yayınları
İletişimde Zen Bilgeliği (2017) Kemal Karadayı Yeni Yüksektepe Yayınları, 2. Baskı
Var mısın? Güçlü Bir Yaşam İçin Öneriler (2021) Doğan Cüceloğlu. Kronik Kitap.
İçimizdeki Çocuk (2024) Doğan Cüceloğlu. Kronik Kitap.
Kendine İyi Davran Güzel İnsan (2022) Beyhan Budak. Sahi Kitap.
Şefkat (2019). Zümra Atalay. İnkılap Kitabevi
Bilinçli Farkındalık-Mindfulness (2019). Zümra Atalay. İnkılap Kitabevi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 5 5
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P6
Ö1 İletişim becerilerini geliştirmek amacıyla kendini tanıma ve ilgili becerileri etkin bir şekilde uygular ve değerlendirir. 5