Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02031201 | Kendini Tanıma ve İletişim | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Konu anlatımı, atölyeler ve tartışmadır. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim BİLKAY |
| Yardımcı(lar) | Arş.Gör. Esra ÜNAL, Arş.Gör. Ayşenur DEMİR KÜÇÜKKÖSELER |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim BİLKAY | B-BZ33 | [email protected] | 7365 |
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin kendilerini tanımaları, duygularını ifade etmeleri ve sağlıklı kişilerarası ilişkiler kurmaları amacıyla; iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik deneyimsel, yaratıcı ve farkındalık temelli etkinlikleri içermektedir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencinin kendini (benliğini), değerlerini tanıma yoluyla kazandığı etkili iletişim becerilerini kullanarak diğer insanlarla daha olumlu kişisel ve mesleki ilişkiler kurmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P6 | Sağlık hizmetlerinin sunumunda birey, aile, toplum, meslektaşlar, sağlık ekibinin diğer üyeleri, kurum ve kuruluşlar ile etkili iletişim ve iş birliği kurar. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İletişim becerilerini geliştirmek amacıyla kendini tanıma ve ilgili becerileri etkin bir şekilde uygular ve değerlendirir. | P.6.30 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | ‣ Tanışma, dersin tanıtımı, dersle ilgili genel hedef ve planlamalar hakkında bilgi verilmesi |
| 2 | ‣ Kendini tanıma ve kimlik gelişim |
| 3 | ‣ İletişim tarzları |
| 4 | ‣ Beden dili ve sözsüz iletişim |
| 5 | ‣ Anda kalma ve farkındalık |
| 6 | ‣ Duyguları tanıma ve ifade etme |
| 7 | ‣ Öfke ve yönetimi |
| 8 | ARA SINAV |
| 9 | ‣ Empati kurma ve etkin dinleme |
| 10 | ‣ Kişisel değerler |
| 11 | ‣ Sınır koyma ve kişisel alan farkındalığı |
| 12 | ‣ Stres yönetimi ve öz şefkat |
| 13 | ‣ Kişilerarası ilişkilerde nezaket |
| 14 | YARIYIL SONU SINAVI |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Yeniden İnsan İnsana. (2021) Doğan Cüceloğlu Remzi Kitabevi (64. Basım) |
| Kendin Olmanın Dayanılmaz Hafifliği (2020) Ferhat Jak İçöz. Doğan Egmont Yayıncılık. | |
| Hayat (2019) Engin Geçtan Metis Yayınları, 16. Baskı | |
| İnsan Olmak (2019) Engin Geçtan Metis Yayınları, 17. Baskı | |
| Hayatı Yeniden Keşfedin – Jeffrey Young, Janet Klosko. Psikonet Yayınları | |
| İletişimde Zen Bilgeliği (2017) Kemal Karadayı Yeni Yüksektepe Yayınları, 2. Baskı | |
| Var mısın? Güçlü Bir Yaşam İçin Öneriler (2021) Doğan Cüceloğlu. Kronik Kitap. | |
| İçimizdeki Çocuk (2024) Doğan Cüceloğlu. Kronik Kitap. | |
| Kendine İyi Davran Güzel İnsan (2022) Beyhan Budak. Sahi Kitap. | |
| Şefkat (2019). Zümra Atalay. İnkılap Kitabevi | |
| Bilinçli Farkındalık-Mindfulness (2019). Zümra Atalay. İnkılap Kitabevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 5 | 70 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P6 |
|---|---|---|
| Ö1 | İletişim becerilerini geliştirmek amacıyla kendini tanıma ve ilgili becerileri etkin bir şekilde uygular ve değerlendirir. | 5 |
