İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02030203 Sağlığı Değerlendirme 2 Güz 3 3+0+8 9 9
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Serap SAYAR
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Serap SAYAR B-BZ31 [email protected] 7629
Dersin İçeriği
Sağlığı değerlendirmenin hemşirelikte hastanın bakımını planlarken nasıl kullanıldığı, objektif, subjektif veriler ve değerlendirme teknikleri işlenir. Ardından deri, baş-boyun, meme, karın, kardiyovasküler, solunum, nöroloji ve kas-iskelet sistemlerinin değerlendirilmesi yapılır.
Dersin Amacı
Öğrencilerin bireyin sağlık durumunu bütüncül bir yaklaşımla değerlendirebilmesi için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin sağlık öyküsü alma, sistematik fizik muayene yöntemlerini uygulama, normal ve anormal bulguları ayırt etme ve elde edilen verileri hemşirelik bakım planına yansıtma yeterliliklerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Deri, baş-boyun, meme, solunum, kardiyovasküler, gastrointestinal, nörolojik ve kas-iskelet gibi vücut sistemlerine yönelik fizik muayene yöntemlerini açıklar. P.1.60 1,4
Ö2 Sağlık öyküsü alma sırasında kullanılan temel veri toplama yollarını tanımlar. P.1.61 1,4
Ö3 Bireyin sağlık öyküsünü alır ve fizik muayene basamaklarını doğru tekniklerle uygular. P.1.68 4
Ö4 Sistem muayenelerinden elde edilen bulguları analiz ederek normal ve anormal bulguları ayırt eder. P.1.69 1,4
Ö5 Sistemlere özgü sağlık öyküsünü muayene bulgularını hemşirelik bakım süreciyle ilişkilendirerek uygulama raporu oluşturur. P.1.70 3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Hemşirelikte problem çözme ve karar verme süreçleri
1 Fiziksel değerlendirmede kullanılan teknikler ve Hasta ile görüşme teknikleri
2 Deri değerlendirmesi ve laboratuvar uygulaması
3 Baş-boyun değerlendirme ve laboratuvar uygulama
4 Baş-boyun değerlendirmesi ve laboratuvar uygulaması
5 Solunum değerlendirmesi ve laboratuvar uygulama
6 Solunum değerlendirmesi ve laboratuvar uygulaması
7 Kardiyovasküler değerlendirme ve laboratuvar uygulaması
8 Ara sınav
9 Kardiyovasküler değerlendirme ve laboratuvar uygulaması
10 Karın değerlendirmesi ve laboratuvar uygulaması
11 Nörolojik değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama
12 Nörolojik değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama
13 Meme muayenesi ve laboratuvar uygulaması
14 Kas iskelet değerlendirmesi ve laboratuvar uygulaması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bickley, LS., Bates'Guide to Physical Examination and History Taking (Çev.Ed.) (2006), Halit Özsüt, Cüneyt Tetikkurt, Sezai Vatansever, Nobel tıp Kitapevleri, İstanbul
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar 1 50 (%)
Uygulama - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 2 20 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 9 126
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 9 126
Ara Sınav 1 9 9
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 9 9
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 270
Toplam Yük / 30 9
Dersin AKTS Kredisi: 9
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1
Ö1 Deri, baş-boyun, meme, solunum, kardiyovasküler, gastrointestinal, nörolojik ve kas-iskelet gibi vücut sistemlerine yönelik fizik muayene yöntemlerini açıklar. 5
Ö2 Sağlık öyküsü alma sırasında kullanılan temel veri toplama yollarını tanımlar. 5
Ö3 Bireyin sağlık öyküsünü alır ve fizik muayene basamaklarını doğru tekniklerle uygular. 5
Ö4 Sistem muayenelerinden elde edilen bulguları analiz ederek normal ve anormal bulguları ayırt eder. 5
Ö5 Sistemlere özgü sağlık öyküsünü muayene bulgularını hemşirelik bakım süreciyle ilişkilendirerek uygulama raporu oluşturur. 5