Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02030203 | Sağlığı Değerlendirme | 2 | Güz | 3 | 3+0+8 | 9 | 9 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Serap SAYAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Serap SAYAR | B-BZ31 | [email protected] | 7629 |
Dersin İçeriği
Sağlığı değerlendirmenin hemşirelikte hastanın bakımını planlarken nasıl kullanıldığı, objektif, subjektif veriler ve değerlendirme teknikleri işlenir. Ardından deri, baş-boyun, meme, karın, kardiyovasküler, solunum, nöroloji ve kas-iskelet sistemlerinin değerlendirilmesi yapılır.
Dersin Amacı
Öğrencilerin bireyin sağlık durumunu bütüncül bir yaklaşımla değerlendirebilmesi için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin sağlık öyküsü alma, sistematik fizik muayene yöntemlerini uygulama, normal ve anormal bulguları ayırt etme ve elde edilen verileri hemşirelik bakım planına yansıtma yeterliliklerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Deri, baş-boyun, meme, solunum, kardiyovasküler, gastrointestinal, nörolojik ve kas-iskelet gibi vücut sistemlerine yönelik fizik muayene yöntemlerini açıklar. | P.1.60 | 1,4 |
| Ö2 | Sağlık öyküsü alma sırasında kullanılan temel veri toplama yollarını tanımlar. | P.1.61 | 1,4 |
| Ö3 | Bireyin sağlık öyküsünü alır ve fizik muayene basamaklarını doğru tekniklerle uygular. | P.1.68 | 4 |
| Ö4 | Sistem muayenelerinden elde edilen bulguları analiz ederek normal ve anormal bulguları ayırt eder. | P.1.69 | 1,4 |
| Ö5 | Sistemlere özgü sağlık öyküsünü muayene bulgularını hemşirelik bakım süreciyle ilişkilendirerek uygulama raporu oluşturur. | P.1.70 | 3 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Hemşirelikte problem çözme ve karar verme süreçleri |
| 1 | Fiziksel değerlendirmede kullanılan teknikler ve Hasta ile görüşme teknikleri |
| 2 | Deri değerlendirmesi ve laboratuvar uygulaması |
| 3 | Baş-boyun değerlendirme ve laboratuvar uygulama |
| 4 | Baş-boyun değerlendirmesi ve laboratuvar uygulaması |
| 5 | Solunum değerlendirmesi ve laboratuvar uygulama |
| 6 | Solunum değerlendirmesi ve laboratuvar uygulaması |
| 7 | Kardiyovasküler değerlendirme ve laboratuvar uygulaması |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Kardiyovasküler değerlendirme ve laboratuvar uygulaması |
| 10 | Karın değerlendirmesi ve laboratuvar uygulaması |
| 11 | Nörolojik değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama |
| 12 | Nörolojik değerlendirme, uygulama ve klinik uygulama |
| 13 | Meme muayenesi ve laboratuvar uygulaması |
| 14 | Kas iskelet değerlendirmesi ve laboratuvar uygulaması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bickley, LS., Bates'Guide to Physical Examination and History Taking (Çev.Ed.) (2006), Halit Özsüt, Cüneyt Tetikkurt, Sezai Vatansever, Nobel tıp Kitapevleri, İstanbul |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | 1 | 50 (%) |
| Uygulama | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 2 | 20 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 9 | 126 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
| Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 9 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 270 | ||
| Toplam Yük / 30 | 9 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 9 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Deri, baş-boyun, meme, solunum, kardiyovasküler, gastrointestinal, nörolojik ve kas-iskelet gibi vücut sistemlerine yönelik fizik muayene yöntemlerini açıklar. | 5 |
| Ö2 | Sağlık öyküsü alma sırasında kullanılan temel veri toplama yollarını tanımlar. | 5 |
| Ö3 | Bireyin sağlık öyküsünü alır ve fizik muayene basamaklarını doğru tekniklerle uygular. | 5 |
| Ö4 | Sistem muayenelerinden elde edilen bulguları analiz ederek normal ve anormal bulguları ayırt eder. | 5 |
| Ö5 | Sistemlere özgü sağlık öyküsünü muayene bulgularını hemşirelik bakım süreciyle ilişkilendirerek uygulama raporu oluşturur. | 5 |
