Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02030201 | Fizyoloji | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Kaniye Zeynep ÇALIŞKAN SAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Hareket sistemi, Solunum sistemi, Dolaşım sistemi, Sindirim sistemi, Ürogenital sistem, Endokrin sistem, Sinir sistemi, Duyu organaları
Dersin Amacı
Fizyoloji dersinde; vücudun temel yapısı ile sistemleri oluşturan yapı ve organların fizyolojik özellikleri ile ilgili bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hemşirelik mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin temel bilgi, tutum ve beceriye sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İnsan vücudu hücre, doku, organ ve sistemine ilişkin fizyolojiyi bilir. | P.1.53 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Fizyolojiye giriş |
| 2 | Kan fizyolojisi |
| 3 | Bağışıklık sistemi fizyolojisi |
| 4 | Kas sistemi fizyolojisi |
| 5 | Kalp fizyolojisi |
| 6 | Solunum sistemi fizyolojisi |
| 7 | Dolaşım sistemi fizyolojisi |
| 8 | Sindirim sistemi fizyolojisi |
| 9 | Boşaltım sistemi fizyolojisi |
| 10 | Üreme sistemi(Kadın)-Üreme sistemi(Erkek)-Endokrin sistem fizyolojisi |
| 11 | Sinir sistemi fizyolojisi |
| 12 | Duyu fizyolojisi- Tat, Koku ve Dokunma |
| 13 | Duyu fizyolojisi- Görme |
| 14 | Duyu fizyolojisi- İşitme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Fizyoloji (Berne, Levy, Koeppen, Stanton, Çeviri; Grup) |
| Human Physiology (Stuart Ira Fox) | |
| Human Physiology, An Integrated Approach (Dee Unglaub Silverthorn) | |
| Human Physiology, From Cells to Systems (Lauralee Sherwood) | |
| Medical Physiology (Walter F. Boron &Emile L. Boulbaep) | |
| Medical Physiology, A Systems Approach (Hershel Raff & Michael Levitzky) | |
| Principles of Human Physiology (Cindy L. Stanfield) | |
| Renkli Fizyoloji Atlası (A. Despopoulos S. Silbernagl) | |
| Tıbbi Fizyoloji (Ganong, Çeviri; Grup) | |
| Wander İnsan Fizyolojisi, Vücut Fonksiyon Mekanizmaları (Eric P. Widmaier, Hershel Raff, Kevin T. Strang, Çeviri: Tuncay Özgünen) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | İnsan vücudu hücre, doku, organ ve sistemine ilişkin fizyolojiyi bilir. | 5 |
