Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02020106 | Birey ve Ailenin Gelişimi | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 12 | 12 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Serap SAYAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Serap SAYAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Aile kuramlarını işledikten sonra, bireyin gelişimini açıklamak üzere esas alınan gelişim teorisyenlerinden Erikson, Piaget ve Kohlberg'in yaklaşımlarını ele alınmaktadır. Bebeklikten yaşlılığa kadar yaş gruplarının özellikleri tartışılmaktadır.
Dersin Amacı
Öğrencinin aile ve gelişim kuramları ile insanı yaş dönemlerine göre bütünleştirmesini sağlamak ve daha sonraki derslere bir alt yapı oluşturmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Kuramsal bilgi ve becerileri kullanarak hemşirelik uygulama alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz ve sentez eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
| P3 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesi ve savunuculuğu konusunda sorumluluk üstlenir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Ailenin gelişimini, aile yapılarını ve ailenin toplumdaki görevini anlar. | P.3.24 | 1 |
| Ö2 | Büyüme ve gelişme ile ilgili temel kavramları açıklar. | P.3.26 | 1 |
| Ö3 | İnsan yaşamının bebeklik, çocukluk, erişkin ve yaşlılık dönemine ilişkin temel öğelerini ve değişimlerini bilir. | P.3.27 | 1 |
| Ö4 | İnsanın bebeklik, çocukluk, erişkin ve yaşlılığa kadar olan yaşam süresinde biyolojik sosyal, psikolojik ve kültürel farklılıklarını analiz eder. | P.3.29 | 1 |
| Ö5 | Aile ve gelişim kuramlarının işlevlerini anlar. | P.2.54 | 1 |
| Ö6 | Gelişim kuramlarını gelişim dönemlerine göre vakalar üzerinde sentez eder. | P.2.55 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Aile ve gelişim kuramları |
| 2 | Aile kuramları |
| 3 | Büyüme ve gelişim kuramları (Erikson, Piaget ve Kohlberg) |
| 4 | Büyüme ve gelişim kuramları (Erikson, Piaget ve Kohlberg) |
| 5 | Gelişim dönemleri (Bebeklik) |
| 6 | Gelişim dönemleri (Oyun dönemi) |
| 7 | Gelişim dönemleri (Okul öncesi dönem) |
| 8 | Gelişim dönemleri (Okul Çocuğu) |
| 9 | Gelişim dönemleri (Adolesan) |
| 10 | Gelişim dönemleri (Genç erişkinlik) |
| 11 | Gelişim dönemleri (Orta erişkinlik) |
| 12 | Gelişim dönemleri (Yaşlılık) |
| 13 | Sağlık kavramı, aile ve yaş dönemlerini birleştirme uygulaması |
| 14 | Sağlık kavramı, aile ve yaş dönemlerini birleştirme uygulaması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Yiğit, R., Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme, Ankara, 2012 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 12 | 168 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 12 | 168 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 366 | ||
| Toplam Yük / 30 | 12,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 12 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Aile ve gelişim kuramlarının işlevlerini anlar. | 5 | - |
| Ö2 | Gelişim kuramlarını gelişim dönemlerine göre vakalar üzerinde sentez eder. | 5 | - |
| Ö3 | Ailenin gelişimini, aile yapılarını ve ailenin toplumdaki görevini anlar. | - | 5 |
| Ö4 | Büyüme ve gelişme ile ilgili temel kavramları açıklar. | - | 5 |
| Ö5 | İnsan yaşamının bebeklik, çocukluk, erişkin ve yaşlılık dönemine ilişkin temel öğelerini ve değişimlerini bilir. | - | 5 |
| Ö6 | İnsanın bebeklik, çocukluk, erişkin ve yaşlılığa kadar olan yaşam süresinde biyolojik sosyal, psikolojik ve kültürel farklılıklarını analiz eder. | - | 5 |
