Hemşirelik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02020104 | Sosyal Antropoloji | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Ön koşul bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Berkay ÇETİN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Berkay ÇETİN | C-131 | [email protected] | 7541 |
Dersin İçeriği
Ders, sosyal antropolojinin disipliner kökenlerini ele alan tarihsel ve kuramsal bir girişle başlamaktadır. Antropolojinin temel kavramları, alt dalları ve sosyal antropolojinin gelişimi üzerinde durulacaktır. Ardından, sosyal antropolojide öne çıkan teoriler ve kuramcılar, saha araştırması yöntemleri ve katılımlı gözlem teknikleri detaylı olarak işlenecektir. Dersin ilerleyen haftalarında, kültür kavramı, sosyal antropoloji ile din arasındaki ilişki ve dünyadan çeşitli sosyal antropoloji çalışmaları incelenecektir. Türkiye'de antropolojinin tarihçesi ve örnek sosyal antropoloji araştırmaları ele alınarak yerel bağlamda disiplinin gelişimi değerlendirilecektir. Son olarak, sosyal antropolojinin geleceği tartışılarak, öğrencilerin disipline dair eleştirel düşünme becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin sosyal antropolojinin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve araştırma yöntemlerini öğrenmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında, sosyal antropolojinin farklı teorik yaklaşımları, saha araştırmalarında kullanılan yöntemler ve dünya genelinden çeşitli kültürel örnekler ele alınarak disiplinin analitik çerçevesi sunulacaktır. Ayrıca, Türkiye'deki antropoloji çalışmaları incelenerek, sosyal antropolojinin ülkemizdeki gelişimi ve uygulanabilirliği tartışılacaktır. Öğrencilerin, kültürel çeşitliliği anlamaları, toplumsal yapıları karşılaştırmalı olarak değerlendirmeleri ve antropolojik bakış açısını gündelik hayat bağlamında yorumlamaları hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P14 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek sürekli mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Türkiyede toplumsal yapısının genel dinamikleri, nüfus yapısı, aile kurumu, göç ve kentleşme düzeyi, eğitim durumu, din gibi toplumsal unsurların içinde bulunduğu durum hakkında bilgi sahibi olur | P.14.32 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Antropolojiyi Hazırlayan Ön Fikirler |
| 2 | Antropolojinin Tanımı, Alt Dallarının Tanıtılması ve Sosyal Antropolojiye Giriş |
| 3 | Sosyal Antropolojinin Tarihçesi |
| 4 | Sosyal Antropolojide Kuramlar Kuramcılar I |
| 5 | Sosyal Antropolojide Kuramlar Kuramcılar II |
| 6 | Antropolojik Bakış Açısı, Kullanılan Yöntem ve Teknikler |
| 7 | Sosyal Antropolojide Alan Araştırması ve Katılımlı Gözlem |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Sosyal Antropoloji ve Kültür |
| 10 | Dünyadan Örneklerle Sosyal Antropoloji Çalışmaları |
| 11 | Sosyal Antropoloji ve Din |
| 12 | Türkiye'de Antropolojinin Tarihçesi |
| 13 | Türkiye'de Örnek Sosyal Antropoloji Çalışmaları |
| 14 | Sosyal Antropolojinin Geleceği |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bates, D. G. (2009). 21. yy'da Kültürel Antropoloji. Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
| Çiğdem, A. (2012). Aydınlanma düşüncesi. İletişim Yayınları. | |
| Özbudun, S., Şafak, B., & Altuntek, N. S. (2016). Antropoloji: kuramlar kuramcılar. Dipnot Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 19 | 19 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P14 |
|---|---|---|
| Ö1 | Türkiyede toplumsal yapısının genel dinamikleri, nüfus yapısı, aile kurumu, göç ve kentleşme düzeyi, eğitim durumu, din gibi toplumsal unsurların içinde bulunduğu durum hakkında bilgi sahibi olur | 5 |
