İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99500005 İlk Yardım 2 Güz 3 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hatice BALCI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Doğal afet, savaş, ani hastalık ya da herhangi bir kaza durumunda birey/toplumun yaşamını kurtarma, sağlığını koruma ve sürdürmede ilk yardım uygulamalarının öğrenilmesi, ilk yardım girişimlerinin yapılabilmesi.
Dersin Amacı
İlk yardım konusunda bilgi ve beceri sahibi olma, triyaj yapabilme, Kaza, yaralanma ve bazı hastalıklarda hayat kurtarıcı uygulamaları uygulayabilme.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P 4
P2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. 3
P3 Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. 3
P4 Fizyoterapi süreçlerinde hasta, hasta yakını ve sağlık ekibiyle etkin iletişim kurar; ekip çalışmasında aktif rol alır. 1
P5 Alan dışı derslerle sosyal, kültürel ve disiplinler arası bakış açısı geliştirir. 1
P6 Fizyoterapi uygulamalarında kullanılan ölçüm araçlarını, teknolojik sistemleri ve bilişim teknolojilerini güvenli, etkili ve etik biçimde kullanır. 1
P7 Türkçeyi yazılı ve sözlü olarak etkin biçimde kullanır; en az bir yabancı dili temel düzeyde (A1–A2) kullanarak mesleki iletişim kurar. 1
P8 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir; mesleki bilgi, beceri ve teknolojik gelişmeleri izler, kendini sürekli geliştirir. 4
P9 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında ulusal ve uluslararası literatürü takip eder; bilimsel araştırma süreçlerini yürütür, veri toplar, analiz eder, yorumlar ve sonuçları raporlar, bilimsel kanıtları klinik uygulamalara yansıtabilir. 1
P10 Fizyoterapi uygulamalarının birey, toplum ve sağlık sistemi üzerindeki etkilerini bilir; hasta güvenliği, kişisel veri gizliliği, mesleki etik ve yasal sorumluluk konularında farkındalığa sahiptir. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Multipl skleroz ve myastenia gravisin tanımını, patogenezini, klinik semptomlarını ve tanı yöntemlerini açıklar; değerlendirme ve tedavi yöntemlerini yorumlar. P.2.66 1
Ö2 Olay yerinde güvenlik, triaj, hasta/yaralı taşıma teknikleri ile yasal ve etik sorumlulukları tanımlar. P.10.10 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İlk yardıma giriş, Acil bakım, yönetimi ve yasal yönleri
2 Toplumsa felaketler, Olay yeri, kaza ve yaralanma çeşitleri, Triaj
3 Yaşamsal Bulgular, Temel Yaşam Desteği
4 Temel Yaşam desteği laboratuar uygulaması
5 Güneş çarpması, sıcak çarpması ve ilk yardım
6 Kanamalar ve kanamalarda ilk yardım
7 Şok, şok çeşitleri ve ilk yardım
8 Zehirlenmeler ve ilk yardım
9 Yanık, Donuk ve ilk yardım
10 Kırık, Çıkık, Burkulmalar ve ilk yardım
11 Göze, kulağa, buruna yabancı cisim kaçması ve ilk yardım
12 Boğaza yabancı cisim kaçması ve ilk yardım
13 Hayvan ısırıkları, böcek sokmaları ve ilk yardım
14 Hasta ve yaralı taşıma teknikleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Öğr. Gör. Gürkan ÖZEL, Yrd. Doç. Dr. Betül AKBUĞA ÖZEL, Yrd. Doç. Dr. Cihangir ÖZCAN, Uz. Muammer SARUGAN. Üniversiteler, Hemşirelik Fakülteleri ve SHMYO'lar için İlk Yardım
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 4 4 16
Ara Sınav 14 1 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 10 4 40
Dönem Sonu Sınavı 1 1 1
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 99
Toplam Yük / 30 3,30
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P10
Ö1 Multipl skleroz ve myastenia gravisin tanımını, patogenezini, klinik semptomlarını ve tanı yöntemlerini açıklar; değerlendirme ve tedavi yöntemlerini yorumlar. - -
Ö2 Olay yerinde güvenlik, triaj, hasta/yaralı taşıma teknikleri ile yasal ve etik sorumlulukları tanımlar. - -