Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02371103 | Postür Bozuklukları ve Egzersiz | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Postüral bozuklukların değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu
Dersin Amacı
Öğrencilere postür bozuklukları ve düzeltilmesi, postür bozukluğunun sebepleri, değerlendirmesi ve postüral egzersizlerin öğretilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 4 |
P2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, formüle eder ve çözümler; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 4 |
P6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. | P.1.3 | 1 |
Ö3 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | P.1.5 | 1 |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | P.1.6 | 1 |
Ö5 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve tedavi yöntemlerini analiz edebilme. | P.1.7 | 1 |
Ö6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | P.2.1 | 1 |
Ö7 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. | P.2.2 | 1 |
Ö8 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. | P.2.3 | 1 |
Ö9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | P.2.6 | 1 |
Ö10 | Bilişim teknolojilerini açıklayabilme. | P.6.7 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Postür Tanımı |
2 | Omurganın Postür Bozuklukları |
3 | Kifoz Tanımı ve Değerlendirmesi |
4 | Skolyoz Tanımı ve Değerlendirmesi |
5 | Lordoz ve Kifolordoz Tanımı ve Değerlendirmesi |
6 | Genu Varum, Genu Valgum, Hallux Valgus, Pes Planus Tanımı ve Değerlendirmesi |
7 | Ara Sınav |
8 | Postür Analizi |
9 | Postüral Bozukluklarda Egzersiz Eğitimi |
10 | Postüral Bozukluklarda Egzersiz Eğitimi |
11 | Postüral Bozukluklarda Egzersiz Eğitimi |
12 | Postüral Bozukluklarda Egzersiz Eğitimi |
13 | Postüral Bozukluklarda Egzersiz Eğitimi |
14 | Postüral Bozukluklarda Egzersiz Eğitimi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Postür Denge ve Yürüme Bozuklukları, Yakup Sarıca, Nadir Kitap,2000 |
Fizyoterapi Rehabilitasyon Ortopedik Rehabilitasyon Pediatrik Rehabilitasyon - Cilt 2, 2018 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 8 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P6 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme | 4 | - | - |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki tedaviler hakkında farklı fikirler üretebilme. | 4 | - | - |
Ö3 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgiye sahip olabilme. | 4 | - | - |
Ö4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | 4 | - | - |
Ö5 | Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve tedavi yöntemlerini analiz edebilme. | 4 | - | - |
Ö6 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri bilme. | - | 4 | - |
Ö7 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri analiz edebilme. | - | 4 | - |
Ö8 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki müdahale yaklaşımlarını değerlendirebilme. | - | 4 | - |
Ö9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki problemleri yorumlayabilme. | - | 4 | - |
Ö10 | Bilişim teknolojilerini açıklayabilme. | - | - | 2 |