İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02350107 Romatolojik Rehabilitasyon 3 Güz 5 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Özlem AKKOYUN SERT B BLOK-230 [email protected] 7666 Salı
14.00-15.00
Dersin İçeriği
Romatizmal hastalık patofizyolojisi, değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, rehabilitasyonda koruyucu hizmetler, hastalık süreç yönetimi ve başa çıkma teorileri, farklı romatizmal hastalıkların tanınması ve gerekli olan tedavi yaklaşımları.
Dersin Amacı
Romatizmal hastalıkların oluş mekanizmalarını, hastalık çeşitlerini, fizyoterapi ve rehabilitasyon gereksinim nedenlerini ve tedavi özelliklerini anlatmak ve romatolojik rehabilitasyon alanındaki fizyoterapistin ihtiyaç duyacağı bilgi ve beceriyi arttırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki sorunları tanımlar, değerlendirir ve bilimsel kanıtlara dayalı uygun değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını planlar. 3
P3 Fizyoterapinin çeşitli uygulama alanlarında vaka temelli klinik karar verme becerisine sahiptir. 5
P11 Toplum sağlığını korumaya, geliştirmeye ve sağlıklı yaşam alışkanlıklarını teşvik etmeye yönelik yaklaşımlar geliştirir. 5
P1 Temel sağlık bilimlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında etkin biçimde kullanır. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Romatolojik hastalıklarda değerlendirme yöntemlerini uygular; eklem, kas, fonksiyonel ve yaşam kalitesi değerlendirmelerini yorumlar. P.2.31 1
Ö2 Farklı romatizmal hastalıklarda (fibromyalji, konnektif doku hastalıkları, seronegatif artritler vb.) hastaya özgü rehabilitasyon programları geliştirir. P.2.32 1
Ö3 Romatolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon gereksinimini belirler; uygun egzersiz ve modalite yaklaşımlarını planlar ve uygular. P.3.18 1
Ö4 Romatizmal hastalıklarda koruyucu yaklaşımları, yaşam tarzı düzenlemelerini ve hasta eğitimi stratejilerini uygular; hastalık yönetiminde aktif rol alır. P.11.5 1
Ö5 Romatizmal hastalıkların patofizyolojisini, klinik özelliklerini ve sınıflandırmalarını açıklar. P.1.22 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Romatolojik Rehabilitasyona Giriş, Kavramlar ve Multidisipliner Yaklaşım
2 Romatolojik Rehabilitasyonda Değerlendirme
3 Romatoid Artrit
4 Romatoid Artrit II
5 romatoid Artrit III
6 İnflamatuar artritler, Romatoid artrit
7 Ara Sınav
8 Seronegatif Artritler, Ankilozan Spondilit, Psöriatik Artrit, Reaktif Artrit, Behçet Hastalığı
9 Seronegatif Artritler, Ankilozan Spondilit, Psöriatik Artrit, Reaktif Artrit, Behçet Hastalığı
10 Osteoartrit
11 Osteoporoz
12 Fibromyalji Sendromu ve Yaygın Ağrı Sendromları
13 Konnektif Doku Hastalıkları, Sistemik Lupus Eritematozus, Skleroderma, Myozitler
14 Çeşitli Durumlar, Septik artrit, Gut, Sarkoidoz, Diabetus Mellitus, Vaskülitler
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Rheumatology- Evidence Based Practice for Physiotherapists and Occupational Therapists. Ed. Krysia Dziedzic, Alison Hammond. Elsevier,2010.
Romatoloji El Kitabı, Çev. Ed. Doç.Dr.Hüseyin T.E. Özer, Doç.Dr. Rengin Güzel. Nobel Tıp Kitabevleri, 2009
Tidy`s Physiotherapy. Çev.Ed. Prof.Dr. Edibe Yakut, Prof. Dr. Hülya Kayıhan. Pelikan Yay., 2008.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 8 104
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P11
Ö1 Romatizmal hastalıkların patofizyolojisini, klinik özelliklerini ve sınıflandırmalarını açıklar. 3 - - -
Ö2 Romatolojik hastalıklarda değerlendirme yöntemlerini uygular; eklem, kas, fonksiyonel ve yaşam kalitesi değerlendirmelerini yorumlar. - 3 - -
Ö3 Farklı romatizmal hastalıklarda (fibromyalji, konnektif doku hastalıkları, seronegatif artritler vb.) hastaya özgü rehabilitasyon programları geliştirir. - - 5 -
Ö4 Romatolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon gereksinimini belirler; uygun egzersiz ve modalite yaklaşımlarını planlar ve uygular. - - 5 -
Ö5 Romatizmal hastalıklarda koruyucu yaklaşımları, yaşam tarzı düzenlemelerini ve hasta eğitimi stratejilerini uygular; hastalık yönetiminde aktif rol alır. - - - 3