Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02331102 | Nörofizyoloji | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Kamil YILMAZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Kamil YILMAZ | B-229 | [email protected] | 7665 | Çarşamba 14:55 |
Dersin İçeriği
Periferik sinir sisteminin temel özellikleri, innerve ettikleri kaslar ve patolojilerinin klinik özellikleri, medulla spinalis, beyin sapı, diensepelon ve telensefelonun makro anatomisi, fonksiyonları ve parolojilerindeki klinik özellikler, otonom sinir sistemi ve patolojilerinin klinik özellikleri.
Dersin Amacı
Merkezi, periferik ve otonom sinir sisteminin özelliklerini ve fonksiyonlarını kavranmasını sağlamak, bu nöroanatomik yapıların işlev bozuklukları sonucunda gelişebilecek fonksiyon bozukluklarını ayırt edebilme yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Temel sağlık alanı ve Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanlarında kullanır. | 2 |
P3 | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımını veya ürünü anlar, yorumlar, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki hastalıklar hakkında yeni fikirler üretebilme. | P.1.2 | 1 |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | P.1.6 | 1 |
Ö3 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. | P.3.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sinir sisteminin temel organizasyonu, santral ve periferik sinir sistemi, nöronların temel özellikleri ve nöroglialar. |
2 | Duyu reseptörleri ve sınıflandırılması, reseptörlerin anatomik yapısı ve sinir lifi tipleri. |
3 | Sinaptik ileti, elektriksel ve kimyasal sinapslar, diverjens, konverjens ve sumasyon kavramları. Seviyelerine göre santral sinir sisteminin fonksiyonlarına genel bakış. |
4 | Motor işlevler için omuriliğin organizasyonu, alfa ve gama motor nöronlar ve işlevleri, ara nöronlar, kas iğciği ve golgi tendon organı yapı ve işlevleri. |
5 | Grup Ia inhibisyonu, renshaw inhibisyonu, otojenik inhibisyon ve medulla spinalis seviyesinde gerçekleşen refleksler |
6 | Motor işlevin kortikal kontrolü, motor korteks alanları ve işlevleri, motor korteksin özelleşmiş alanları. Motor kortikal alan lezyonları ve oluşan klinik tablo. |
7 | Ara sınav |
8 | Vücudun aksial ve distal kaslarının kontrolü, lateral ve ventro-medial sistem yolları ve bu yolların işlevleri. Alt ve üst motor nöron lezyonlarının özellikleri ve bu lezyonlar sonucu ortaya çıkan klinik tablo. |
9 | Motor işlevin beyin sapı tarafından kontrolü, ponsun ve medullanın retiküler sistemi ve fonksiyonları. |
10 | Vestibüler sistem, semisirküler kanallar, utrikulus , sakkulus ve vestibüler nükleusların fonksiyonları. |
11 | Serebellumun anatomisi ve görevleri, işlevsel birimin tanımı ve görevleri. Serebellar lezyonlar sonucu ortaya çıkan klinik tablo. |
12 | Bazal ganglionların anatomisi ve işlevleri. Direkt, indirekt ve hiperdirekt yollar ve işlevleri. Bazal ganglion lezyonları ve ortaya çıkan klinik özellikler. |
13 | Beyin assosiasyon alanları ve işlevleri. Otonom sinir sistemi komponentleri, sempatik ve parasempatik sistem anatomisi ve işlevleri. |
14 | Final sınavı. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Guyton Tıbbi Fizyoloji |
Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi | |
Fonksiyonel Nöroanatomi, Doğan Taner, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2014 | |
Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2009 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | 2 | 10 (%) |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 |
---|---|---|---|
Ö1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki hastalıklar hakkında yeni fikirler üretebilme. | 2 | - |
Ö2 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı konularındaki vakaları ve sorunları yorumlayabilme. | 3 | - |
Ö3 | Alanı ile ilgili bir süreci, olayı, vakayı, ürünü veya donanımını anlar. | - | 2 |